Skip to main content
Beantwoord

Eigen website niet bereikbaar via wifi op thuisnetwerk

• April 29, 2026
  • 16 reacties
  • 51 keer bekeken

Plots kan ik sinds vanochtend niet meer op mijn eigen website via de WIFI. Via HotSpot lukt dat wel. Letterlijk alle mogelijke oplossingen geprobeerd: DNS geflusht, IPv6 uitgezet, Webhosting heeft alles nagekeken maar daar werkt alles, geen IP block aan hun kant, caches verwijderd, modem wel 6x gereset, ook samen met KPN medewerker en noem het maar op. De website is nog steeds onbereikbaar. Ik krijg steeds de melding:  This site can’t be reached. ERR_CONNECTION_TIMED_OUT.

Ik las dat het ook geblacklist kon worden door derden en dat Abuse team KPN dit kon ongedaan maken. Kan iemand hier aub helpen? Ik moet dagelijks in de backoffice voor de online opleidingen die we aanbieden en nu kan ik niet eens op mijn eigen website. 

Beste antwoord door rvk01

Dus bij SiteGround

Ja, dat is doorgaans jouw eerste aanspreekpunt. Ik zie echter dat SiteGround sinds 2020 de serverinfrastructuur van het Google Cloud Platform (GCP) gebruikt. Dus misschien dat daar de blokkade zit. Maar dat moeten ze bij SiteGround kunnen onderzoeken.

Misschien moet je wel jouw eigen externe IP aan hun doorgeven (want anders kunnen ze niets onderzoeken, had je dat al gedaan?) Je eigen IP kun je zien op https://myip.nl/ Als je IPv6 al uitgeschakeld hebt dan is dus alleen je IPv4 nodig. 

16 reacties

rvk01
Slimmerik
  • April 29, 2026

Heb je "Veilig browsen" aanstaan in de KPN app? Zet dat dan eens uit. Hoewel ik dan een andere foutmelding zou verwachten.

Wat geeft een nslookup jouwdomein.nl in een command prompt?

(Welke DNS server zie je dat gebruikt wordt en krijg je het juiste IP adres terug van waar jouw website staat?)

• Auteur
  • Topper
  • April 29, 2026

Ik heb veilig browsen niet aan staan. Als ik het in de terminal typ, krijg ik non authorative answer met 35.214.168.224 en server 8.8.8.8 adres 8.8.8.8#53

• Auteur
  • Topper
  • April 29, 2026

Hoe kan ik dat laatste zien en doen?

rvk01
Slimmerik
  • April 29, 2026

Ok. Dat lijkt er goed uit te zien. 

De site draait dus waarschijnlijk bij (of achter) Google. Hier kun je wat info zien over die server (en welke sites die allemaal draait). Kun je die andere sites ook niet bereiken? Bv de onderstaande? (Om er maar een paar te noemen)

https://www.vaishop.it/

https://stepgo.nl/

https://radicalesenioren.nl/

Je zegt dat 'webhosting' alles nagekeken heeft. Is dat Google?

• Auteur
  • Topper
  • April 29, 2026

De websites worden niet geopend en ik krijg dezelfde melding als bij mijn eigen website. SiteGround is de Webhoster.

• Auteur
  • Topper
  • April 29, 2026

Ik zie dat ook mijn emails van de domeinnaam ook niet meer werken. Dus ik denk dat er ergens de domeinnaam is geblocked. Ik kreeg gisteren steeds de melding om opnieuw in te loggen in mijn zakelijke emailadressen maar had dat toen niet gedaan. Ik las hier in de community dat een herhaaldelijk FAILED IMAP Login de oorzaak was. Ik heb mijn mailadressen ook via IMAP gekoppeld. Zou het daar aan kunnen liggen?

rvk01
Slimmerik
  • April 29, 2026

De websites worden niet geopend en ik krijg dezelfde melding als bij mijn eigen website. SiteGround is de Webhoster.

Dan worden de sites via via bij Google neergezet (maar maakt op zich niet zoveel uit). Ik ben toch bang dat er een blokkade aan de server kant zit voor jouw IP adres.

Als het via hotspot wel werkt heb je al dingen op je eigen pc uitgesloten (omdat dat ook bij een hotspot problematisch had moeten zijn). Je DNS server (die je op 8.8.8.8 gezet hebt) geeft het goede IP adres van de server. Dus dan zou het moeten werken. En aangezien geen van de andere sites werken op die server, denk ik dus dat de server jouw IP blokt.

Via https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx kun je wel controleren of je op een blacklist staat, maar dat is eigenlijk bij iedereen zo. Dat zijn normaal lijsten die gebruikt worden voor mail-servers en worden normaal niet gebruikt voor benaderen van websites. Maar moeten ben je toch op een of andere manier op een bloklist gekomen bij hun. Daar kan KPN echter weinig aan doen. 

Edit: ja, als jouw ip geblokkeerd is dan kun je vaak ook niet de mailserver van datzelfde domein bereiken (zelfde provider dus die zal voor de mailserver dezelfde blokkade gebruiken).

• Auteur
  • Topper
  • April 29, 2026

Op welke server dan? En hoe los ik dit op?

• Auteur
  • Topper
  • April 29, 2026

Ik heb gekeken of ik ergens was geblocked via de link die je gaf en daar kwam niets uit. Alleen op 2 plaatsen MAILSPIKE BL en MAILSPIKE Z op time out

rvk01
Slimmerik
  • April 29, 2026

Op welke server dan? En hoe los ik dit op?

Op de server waar jouw website staat. Met nslookup heb je het IP adres kunnen achterhalen. Ik neem aan dat jouw domeinnaam ook in dat lijstje bij censys stond.

O, ik zie dat ik dat linkje niet gekopieerd naar. 

Deze https://platform.censys.io/hosts/35.214.168.224

De enige die de blokkade op kan heffen is het hosting bedrijf die de blokkade gezet heeft. (Probleem is alleen dat je zegt dat ze dit al gecontroleerd hebben) 

• Auteur
  • Topper
  • April 29, 2026

Dus bij SiteGround

rvk01
Slimmerik
  • Antwoord
  • April 29, 2026

Dus bij SiteGround

Ja, dat is doorgaans jouw eerste aanspreekpunt. Ik zie echter dat SiteGround sinds 2020 de serverinfrastructuur van het Google Cloud Platform (GCP) gebruikt. Dus misschien dat daar de blokkade zit. Maar dat moeten ze bij SiteGround kunnen onderzoeken.

Misschien moet je wel jouw eigen externe IP aan hun doorgeven (want anders kunnen ze niets onderzoeken, had je dat al gedaan?) Je eigen IP kun je zien op https://myip.nl/ Als je IPv6 al uitgeschakeld hebt dan is dus alleen je IPv4 nodig. 

• Auteur
  • Topper
  • April 29, 2026

Ik ben nu met ze in gesprek. Heel erg bedankt alvast!

• Auteur
  • Topper
  • April 29, 2026

Je had helemaal gelijk! Vanmiddag had iemand van SiteGround gekeken naar een ander IP adres die ik via de netwerk instellingen van Mac had gevonden. Maar op myip.nl stond een ander IP adres en die was wel geblocked omdat een aantal mailadressen herhaaldelijk wilden inloggen via SiteGround. Daardoor was mijn IP adres geblokkeerd. Echt super bedankt voor de snelle reacties en mij in de juiste richting te laten kijken! Ik ben al sinds vanochtend 9 uur bezig om dit op te lossen 😖

rvk01
Slimmerik
  • April 29, 2026

Je had helemaal gelijk! Vanmiddag had iemand van SiteGround gekeken naar een ander IP adres die ik via de netwerk instellingen van Mac had gevonden. Maar op myip.nl stond een ander IP adres en die was wel geblocked omdat een aantal mailadressen herhaaldelijk wilden inloggen via SiteGround. 

Ja, je eigen externe IP opzoeken/bekijken gaat het makkelijkste via zo'n externe site. Op de computer zelf zie je alleen je ineens IP 😉

Dan hebben ze het bij SiteGround wel snel opgelost 😁

• Auteur
  • Topper
  • April 29, 2026

Ja, ze zijn doorgaans wel heel snel met support. Weer wat geleerd. Het zal me niet weer overkomen dat zeg ik je wel 🙂. Wat een dag 😅. Maar nogmaals super bedankt en een fijne avond toegewenst!