Skip to main content

Beste KPN,

Ik heb aantal problemen met mijn ethernet. Ik heb om de 15/20 seconden een internet dip (zie bijlage).

Ik heb ondertussen mijn pc helemaal vernieuwd met nieuwe onderdelen dus denk niet dat het daar in ligt. Ik ben destijds geswicthed van Intel naar AMD en mijn pc geeft aan dat hij nog steeds ‘’Intel Ethernet Controller (3) I225-V’’. Ook verder andere ethernet ports en kabels gebruikt. Ik voel het het meest als ik aan het gamen ben (verschillende games) met allemaal hetzelfde probleem.

Vertraging op de verbinding ligt 99 van de 100 keer ergens op internet en niet aan het stuk tussen je pc en KPN.

Om de oorzaak te zoeken zul je een pingplot kunnen doen, met als bestemming de server waarheen je nu ook verbinding maakt.

Dan is ook interessant om te weten of je alles bekabeld hebt of een deel bv via wifi. 

Wat zegt de ookla speedtest als ping?


Beste, 

Bedankt voor je reactie.

Ping is hartstikke goed

 


Als de vertraging niet zit in jouw verbinding met KPN, dan ben ik bang dat je hier niets aan kunt doen, de vertraging zal ergens tussen de kpn server en de game server liggen. Dat kan best in USA liggen, de meeste verbindingen gaan over minimaal 5 servers.

Draai Pingplotter als je meer wilt weten. 


@EAZ1964 

Ik heb even gekeken met pingplotter en zie het volgende,

 

1: google

2: twitter

3: World of Tanks server (game)


Dank, 

Lastig, 

Het enige dat ik vreemd vindt:

  • in je derde  plaatje naar de world of tanks, daar zit een klein beetje Packet loss in op je eigen netwerk,  dat hoort normaliter niet op je thuisnetwerk. Is er een multicast aanwezig op je netwerk?
  • Er is een vrij hoge latency op een server van KPN. Je zou kunnen kijken of het instellen van een andere DNS server hiervoor wat helpt als deze kpn server wordt omzeild.

 

Verder zie ik alleen hogere PL bij servers die pings waarschijnlijk standaard droppen. Ik zie geen achtelijk hoge latency. 


Ik krijg ook veel packet loss op dat ip gewoon met een simpele ping.   

er zal wel iets van een storing zijn want amsterdam mag normaal gesproken nooit zoveel packetloss hebben. 


Packet loss kan buiten je eigen netwerk ook optreden omdat veel servers automatisch alle of een deel van de pings reject. PL buiten je eigen netwerk zegt dus meestal niets.

 


@EAZ1964 

Ik maak geen gebruik van een Multicast. Hoe verander ik van DNS server?

Het gekke is inderdaad dat ping gewoon steady blijft. In game (world of tanks) zie je hoeveel ping je hebt en of je PL hebt. Ping blijft altijd goed.