Skip to main content
Antwoord

Elke dag problemen met Wifi en tv sinds overstap naar KPN, code 1002

• March 10, 2025
  • 11 reacties
  • 133 keer bekeken

Sinds 5 februari overgestapt naar KPN. Het is sindsdien een ramp. Elke dag, meerdere malen dat de tv niet werkt, dat de WiFi wegvalt..gewoon niet te doen. Nu is weer alles uitgevallen met de code 1002. Word er gek van en word niet geholpen via de klantenservice. Mijn vraag is inmiddels niet meer; hoe verhelp ik dit maar, hoe snel kan ik nu overstappen naar een andere provider? Deze problemen heb ik in geen jaren gehad.

Beste antwoord door Maja van KPN

Wat ontzettend naar dat je zo vastloopt op de klantenservice ​@Nilofar, en dat het nu wéér mis gaat 😑

Ik wil toch zelf graag even een kijkje nemen bij je lijn, zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 12, 2025

Hi ​@Nilofar, wat zuur dat het allemaal zo slecht werkt bij jou 😕

Ik moet bekennen dat ik dit best wel bijzonder vind, het klinkt net alsof jouw hele verbinding er steeds uit ligt. Wat is er vanuit de klantenservice geprobeerd? Hebben ze de hele lijn al doorgemeten maar kwam daar niks geks uit waardoor ze je niet verder hebben kunnen helpen? 

Wat gebeurt er precies met de lampjes op je modem op het moment dat alles uit uit ligt? Branden die nog wel maar met een andere kleur dan groen? Of zijn er wellicht ook lampjes uit?

Mocht je glasvezel van ons hebben, zou je het glasvezelkastje waar je modem op aan is gesloten, anders even een minuut of 3 van de stroom af willen halen? Soms zorgt het opnieuw inladen van de verbinding er voor dat dit soort rare problemen niet meer voorkomen!

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 12, 2025

Hoi Maja,

Dank je wel voor je reactie. Ik heb idd glasvezel, we hebben dat ook al gedaan, kastje uit, stekker eruit en dan erin. Adapter eruit en erin. Klantenservice die zei dat ik via de app een meting moest doen en dat ik dan teruggebeld zou worden door de juiste afdeling. Dus ik de meting gedaan, meerdere keren, omdat tijdens de meting is steeds de melding kreeg dat er geen WiFi was om te meten. Uiteindelijk idd probleemoplossend in de app te werk gegaan en toen ik teruggebeld werd, zei de dame aan de telefoon dat zij niet van de juiste afdeling was en ze me niet kon helpen🤦🏽‍♀️. Zeer gefrustreerd heb ik opgehangen, want waarom doe ik dit dan..? Uiteindelijk ben ik nooit meer teruggebeld. Krijg steeds te zien dat er idd een probleem is, maar mij word steeds in de app gevraagd het zelf op te lossen. Ik word niet teruggebeld, niet doorgestuurd, steeds maar zelf oplossen. Dan los ik het idd voor even op, maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat ik elke dag, meerdere keren de stekker uit de modem of glasvezel kastje moet gaan halen, die ook nog eens in de meterkast hangt. Ik kreeg ook als oplossing dat ik dan maar WiFi versterkers moest gaan huren. Maar ik had hiervoor glasvezel van Ziggo en op wat kleine dingen na, was het nooit zoals nu. De televisie ligt er ook meerdere keren op een dag gewoon uit. Weer stekker eruit en erin. De lampjes gaan idd groen en rood branden of geel. Maar eerlijk, ik zie het verschil heel slecht. We zijn hier aardig gefrustreerd inmiddels. Over 2 maanden gaan we trouwen en nou moet ik me ook zorgen gaan maken of ik wel goed zit met de WiFi die dag. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 13, 2025

En nu ligt alles er weer uit. Het hele netwerk is niet eens meer beschikbaar. Kan iemand me helpen met hoe ik over kan stappen?? Ben er echt klaar mee.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 13, 2025

Wat ontzettend naar dat je zo vastloopt op de klantenservice ​@Nilofar, en dat het nu wéér mis gaat 😑

Ik wil toch zelf graag even een kijkje nemen bij je lijn, zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 19, 2025

Ik heb geen reactie meer van je gezien, en zie ook nog geen adresgegevens in je profiel staan, dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 19, 2025

Hoi Maja,

Ik heb zojuist mijn profiel bijgewerkt. 

Leuk feitje; terwijl ik dit deed, viel hier wederom het internet weg en de televisie ook. Elke dag weer. 

Ik hoop dat je me kan helpen, of dat nou is met de problemen oplossen of overstappen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 21, 2025

Kan iemand me gewoon bellen of,o? Want ik wil hier nu wel van af.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 27, 2025

Mijn excuus voor de late reactie ​@Nilofar, ik heb afgelopen weekend wel een reactie getypt, maar de lijkt niet goed geplaatst te zijn 😕

Ik vroeg mij toen af of je überhaupt een werkende verbinding had, aangezien er uit 1 van mijn metingen blijkt dat de verbinding in de avond van de 19e verbroken is, en ik niet uit de meting haalde dat de verbinding weer opnieuw tot stand is gekomen. In die specifieke meting zie ik dat nu nog steeds staan, maar uit een andere meting haal ik wél dat de verbinding vrijwel direct weer hersteld is. 

Telefonisch contact lijkt mij op dit moment toch wel het handigst, mijn telefonische collega kan dan ‘live’ met jou aan de lijn dingen testen en doormeten. Ik begrijp dat je al eerder bent teruggebeld en toen een vreemde ervaring hebt gehad met een collega die aangaf dat ze niet van de juiste afdeling was, en dat is erg vreemd en zeker niet hoe dit hoort te gaan. Ik wil je dus toch aanraden om via de digitale assistent een nieuwe belafspraak te maken. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 27, 2025

Hoi Maja,

Dank je wel. Ik heb vaak geprobeerd een afspraak te maken via de assistent maar dit lukt niet. Heb jij een andere suggestie?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 28, 2025

Wat raar dat het niet lukt ​@Nilofar, kan je me vertellen bij welke stap het mis gaat? Heb je wellicht ook screenshots van wat er mis gaat zodat ik dit goed onderbouwd aan kan kaarten bij de beheerders van de digitale assistent? 

Ook via Facebook en X kan je rechtstreeks geholpen worden, is dat misschien een optie? Als je via die wegen een privébericht stuurt met uitleg wat er aan de hand is en je adres- en persoonsgegevens, kunnen mijn collega's daar direct voor je aan de slag!

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Nilofar ik hoop dat jij inmiddels een oplossing voor dit probleem hebt gevonden. Voor klanten die ook tegen deze foutcode aanlopen en gebruik maken van een KPN Box 12, het volgende:

Sommige stroomadapters van de KPN Box 12 veroorzaken storingen. Hierdoor kan je internet of tv soms uitvallen, of start je modem vanzelf opnieuw op. Lees je dit topic omdat je Foutcode KBX-APK-1002 ziet op jouw televisie en gebruik je een KPN Box 12? Doorloop dan de servicetool voor het vervangen van de adapter van de KPN Box 12