Skip to main content

Hoi hoi, na het onderhoud vannacht heb ik geen internet. Websites geven op elke browser een foutmelding dat mijn verbinding niet prive is. Experia v10a modem reset mocht niet batenĀ 

Heb je misschien eventuele andere beveiligings software op je pc draaien? Zo ja, zet die eens uit.

Vaak geeft die melding ook een hostname waarvoor dat SSL-certificaat geldig is. Is die overal hetzelfde bij de verschillende domeinen?

En kan je ook die websites die je wilt bekijken ook als uitzondering toevoegen?


Ik gebruik een Apple. Geen verdere antivirus. Op mijn android telefoon werkt hetĀ  ook niet

Ā 


Ā 


Ik heb geen verdere antivirus. Waar zou ik iets als veilige sites kunnen aangeven


Klik eens op geavanceerd, en klik dan op het linkje om de website op onveilige wijze te bekijken. Het kan geen kwaad.Ā 

Of surf eens naar https://www.kpn.com

Ā 


Waar moet ik die toevoegen? Die laatste foto was toen ik kpn.com probeerde te bereiken. Mijn facturen zijn overigens allemaal betaald, ik zit nu wel buiten mijn bundel een vermogen aan mobiel internet uit te geven voor deze klantenservice

Ā 


Ā 


Klik op Geavanceerd.

Probeer eens http://KPN.com zonder www. ervoor? Desnoods in een incognito/private tabblad.


Ja, dan krijg ik die info te zien die ik weer weg kan klikken, zoals op de fotos vorige posts. Verder niets

Ā 


Probeer eens http://kpn.com zonder www. ervoor? Desnoods in een incognito/private tabblad.

Of een andere browser, zoals Edge. Aan de vorige screenshot heb ik het idee dat er een betalings achterstand is.

Omdat alle website op jouw aansluiting naar kpn.com verwijzen, en dus naar een betalingswebsite, komen de certificaten binnen de browser niet overeen.Ā 


Ā 


Probeer eens http://kpn.com zonder www. ervoor? Desnoods in een incognito/private tabblad.

Of een andere browser, zoals Edge. Aan de vorige screenshot heb ik het idee dat er een betalings achterstand is.

Dat heb ik gecontroleerd maar die is er niet.Ā  Volgende factuur verwacht ik de 7e


Ik raad dan aan om even KPN te bellen op 0800-0402 en laat je dan doorverbinden met de afdeling Administratie.


Als het goed is moet deze link werken:Ā 

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/ik-betaal-nu.htm


Ik heb geen facturen open staan

Ā 

Ā 

Admin: afbeelding bewerkt i.v.m. privacy


Bel KPN even op 0800-0402.en laat je doorverbinden met de afdeling Administratie.

Mogelijk moet je verbinding door hun even gereset worden uit de "je-moet-nog-betalen" modus.Ā 

Ik meen ergens gehoord te hebben dat dit normaal gesproken op bepaalde tijden in de ochtend gebeurd. Maar bellen kan geen kwaad.Ā 


Maar er was geen achterstand. Het lijkt me met het onderhoud van afgelopen nacht te maken hebben


Maar er was geen achterstand. Het lijkt me met het onderhoud van afgelopen nacht te maken hebben

Ik zie echt verwijzingen naar de betalingspagina, in jouw screenshots.Ā 

Ā 

En dat heeft onmogelijk met technisch onderhoud te maken.Ā 

Dus bel KPN gewoon op!!


Gebeld, geen achterstanden, modem en laptop gereset. Er is nu een storing ticket aangemaakt. Ik blijf dezelfde onveilige verbinding foutmeldingen krijgen. Ook op mijn telefoon via wifi

Ā 


Heel vreemd, blijkbaar moet KPN iets resetten. Als een reset van je modem, of enkel het stroomloos maken niks oplevert. Dan is het afwachten.

Heb je KPN al telefonisch geconfronteerd met het feit dat je wordt doorgestuurd naar een betaalpagina van hun (zie de screenshot)? Misschien kunnen ze dan wat dieper in het systeem kijken? Misschien dat een machtiging niet kan worden afgeschreven vanwege een tekort op je rekening, om maar wat te noemen?

Heb je ook al je mailbox gecheckt of je mail van KPN hebt over betalingsproblemen?


Het valt me nu op dat op mijn laptop wanneer ik met de wifi verbindt er automatisch een schermpje opent, met diezelfde waarschuwingĀ 


Al mijn facturen zijn netjes betaald werd mij verzekerdĀ 


Ik zie toch echt dat je wordt doorverwezen naar die betaalpagina. Dus stelt KPN daar ook even van op de hoogte. Anders er een kans dat ze het misschien af gaan schuiven op software problemen op jouw computer.

Bovendien is die betaalpagina de enige die je kan bereiken, is het niet? Dan dan zegt het al genoeg dat je verbinding in een 'betaal-eerstā€™ stand staat, die eruit moet worden gehaald.

Ik zie ook een verwijzing naar error.adsltest, wat mij het vermoeden geeft dat je verbinding is geblokkeerd. Dus geef dat ook even door aan KPN.

Als je stellig beweert dat je betalingen goed zijn gegaan, dan zou er sprake kunnen zijn dat KPN per ongeluk je verbinding geblokkeerd heeft, i.p.v. die van iemand anders. Ik werk niet bij KPN, maar technisch kan dit wel mogelijk zijn. Dus benoem mijn feiten even tegenover KPN zodat ze dit verder kunnen onderzoeken.

Eventueel kan je ook even wachten tot een moderator dit oppakt, zodra dit topic aan de beurt is. Zorg wel dat je in je forum profiel je persoons- en account gegevens hebt ingevuld die KPN medewerkers dan kunnen zien.


Hoe kan ik dit nu aan het service team mededelen? Niet alleen ik beweerde het stellig, de dame die ik sprak via het tel nummer dat je me gaf zei ook dat er geen onbetaalde rekeningen waren


Er is toch een ticket voor aangemaakt? Die kunnen ze wel vinden aan de hand van je persoonlijke gegevens.

Of het is wachten tot een moderator zal reageren, maar dat kan soms enkele dagen duren. Als het haast heeft dan is 0800-0402 de beste en snelste weg.


Reageer