Skip to main content

Hoi hoi, na het onderhoud vannacht heb ik geen internet. Websites geven op elke browser een foutmelding dat mijn verbinding niet prive is. Experia v10a modem reset mocht niet batenĀ 

Dit zijn de vensters die openen wanneer ik met de wifi verbind.


Zou het met tijd servers te maken kunnen hebben? In de modem pagina network statust staat current time :not available, en als ik bij OWL log klik, wat dat ook moge zijn, heeft ie het over 01.01.1970


Dit heeft niks met tijdservers te maken. Er is om onduidelijke redenen een speciaal profiel op je verbinding ingesteld die je naar de betaalpagina laat sturen 'vanwege een betalingsachterstand'.

Dit is toch de enige pagina di werkt?

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/ik-betaal-nu.htm

Je logt hopelijk wel op de juiste wifi in? En niet op die van de buren die wel mogelijk een betalingachterstand hebben?


Via wifi verbonden brengt die link naar dezelfde foutmelding pagina als ik hierboven screenshotte.Ā 


Dat vroeg ik niet.. šŸ˜‰

Je logt hopelijk wel op de juiste wifi in? En niet op die van de buren die wel mogelijk een betalingachterstand hebben?

Even om wat dingen uit te sluiten. Het is Ć©cht je eigen wifi-netwerk waar je op inlogt?
Je hebt ook geen VPN software aanstaan op je apparaten'?


Ja geen vpn.Ā  Via bekabeld ethernet werkt het ook niet ; zelfde geen veilige verbinding foutmelding. ( Maar geen automatische popup zoals ala wanneer ik met wifi verbind.


Dan is het echt iets wat KPN moet fixxen. Hopelijk heb je mijn bevindingen aan ze doorgegeven?


Ā 

Ik denk dat hier al een hint zit: Subject en issuer zijn error.adsltest
Heeft je modem wel verbinding met het internet? Want als je dit certificaat krijgt, zit je nog op een modempagina en dan klopt het dat je browser aangeeft dat het certificaat niet klopt (je denkt naar xyz.com te gaan, maar het certificaat is van error.adsltest - en nog verlopen ook).

Ā 


Ik kan dus wel in de modem inloggen, en die zegt dsl driver version A2pvfbH046x.d27f status link up, uptime 40 minutendsl modulation vdsl2, annex B, current profile 17a


@Maartje1988Ā Maar is dit nu de enige pagina die werkt?

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/ik-betaal-nu.htm

En werktĀ  https://www.kpn.com/ ?


En daaronderĀ 

Ā 


@Maartje1988Ā Maar is dit nu de enige pagina die werkt?

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/ik-betaal-nu.htm

En werktĀ  https://www.kpn.com/ ?

Beiden brengen me naar de niet beschikbaar foutmelding pagina


Heb je al eens geprobeerd om naar bijv. nos.nl te gaan (met de browser!) en de waarschuwingen te negeren (alsnog doorgaan etc) en te zien waar je dan op uitkomt?


Heb je al eens geprobeerd om naar bijv. nos.nl te gaan en de waarschuwingen te negeren (alsnog doorgaan etc) en te zien waar je dan op uitkomt?

Ja, geprobeerd maar het kan niet. Ik zie de optie nergens.


Als het goed is een klein linkje met 'Doorgaan naar de website'?
Probeer anders een een andere browser, zoals Firefox of Edge.


Als het goed is een klein linkje met 'Doorgaan naar de website'?
Probeer anders een een andere browser, zoals Firefox of Edge.

Ik heb geen idee hoe maar die optie is er de ene keer wel en dan weer niet. Ik kan nu idd tekst van nos laden, maar geen plaatjes, en geen enkele andere site werkt. Bij andere sites zie ik ook niet meer 'alsnog doorgaan' als optie staan, in zowel safari noch chromeĀ 


De plaatjes komen bij de NOS van een cdn server, dat certificaat klopt natuurlijk ook niet. Het lijkt erop dat je steeds hetzelfde certificaat voorgeschoteld krijgt. Omdat het adres error.adsltest is, lijkt het uit je modem te komen.

Geen idee waarom je modem dat doet: wellicht denkt die dat er geen verbinding is, wellicht is er tijdens het onderhoud iets fout gegaan.

Heb je de modem al eens helemaal gereset naar febrieksinstellingen mbv de reset-button?


De plaatjes komen bij de NOS van een cdn server, dat certificaat klopt natuurlijk ook niet. Het lijkt erop dat je steeds hetzelfde certificaat voorgeschoteld krijgt. Omdat het adres error.adsltest is, lijkt het uit je modem te komen.

Geen idee waarom je modem dat doet: wellicht denkt die dat er geen verbinding is, wellicht is er tijdens het onderhoud iets fout gegaan.

Heb je de modem al eens helemaal gereset naar febrieksinstellingen mbv de reset-button?

Ja, zowel in de modem pagina in browser als met een oorbel fysiek op dat mini reset knopje op het apparaat


Bel maar snel 0800-0402 en geef aan dat je een storing hebt. Verwijs ze evenuteel naar dit topic, zodat je niet bij de helpdesk door de hele molen moet van ā€œheb je dit al geprobeerd?ā€.


Ze sturen een monteur morgen, maar ik heb idd geen hoop dat die iets kan doen tenzij er misschien nieuwe modems en computers meegenomen worden haha wat een ellende!


Dit kan inderdaad heel vervelend zijn, zeker als niet helemaal duidelijk is wat de oorzaak is. Je lijkt wel verbinding te hebben (tekst van nos.nl), maar er gaat iets niet helemaal goed met de certificaten.

Hopelijk is het morgen opgelost!


Zijn dit niet gewoon de effecten vanuit de cache van de browser die geen internetverbinding meer heeft maar alleen naar een kpn pagina wordt geforceerd.

Wat is het effect als er in de browser middels een incognito sessie wordt gewerkt of als de historie/cache wordt leeggegooid?


Zijn dit niet gewoon de effecten vanuit de cache van de browser die geen internetverbinding meer heeft maar alleen naar een kpn pagina wordt geforceerd.

Wat is het effect als er in de browser middels een incognito sessie wordt gewerkt of als de historie/cache wordt leeggegooid?

Maakt geen verschil uit šŸ˜”


Het zou een DNS probleem kunnen zijnā€¦

Heeft u ook tv van KPN? Hoe is het daarmee?


Ik had Digitenne maar die heb ik een aantal maanden geleden opgezegd. Ik heb alleen maar internet van KPN nu (althans dat is de bedoeling)


Reageer