Skip to main content
Beantwoord

Enable WLAN schakelt automatisch uit

  • November 19, 2019
  • 7 reacties
  • 335 keer bekeken

Mijn vinkje bij "Enable WLAN" wordt regelmatig als vanzelf uitgeschakeld. Hoe kan dit? Ik heb een standaard H220N, en ik doe zelf niks!

 

Beste antwoord door Nick83

Een H220N is een Experiabox 8? Of 9? Dan is het heel normaal dat de wifi op dit ding uit gaat zodra je een Experia WiFi aansluit. Dat heeft KPN zo bedacht dat da hoort. Als u echter de Experia wifi achter uw Cisco router aan sluit, dan ziet de Experiabox hem niet, en dan blijft de WiFi van de Experiabox aan 😊 dus misschien is dat een optie. Als tenminste die Cisco router ook een echte router is en niet in bridge modus staat ofzo...

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • November 19, 2019

Heeft u versterkers? Experia WiFi's? 


Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15

@Peter_69 Welkom op het forum. De vraag die @Nick83 stelt ben ik ook benieuwd naar, wordt er inderdaad gebruik gemaakt van een Experia wifi of een andere versterker? Zou je ook je forum profiel willen aanvullen? Dan kan ik je gegevens er bij pakken als dat nodig is. 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 23, 2019

@Rutger_ 

Gegevens zijn ingevuld.

@Nick83 @Rutger_ ik heb een H220N en een Experia Wifi versterker.

Op 30 meter buiten heb ik een (bekabelde) Cisco Wifi router voor de tuin.

De bekabeling: H220N → HP switch. Daarachter Cisco Router, Experia Wifi, Laptop en Epson printer.

Voor mijn TV’s heb ik een separaat bekabeld netwerk met een HP Switch.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • November 23, 2019

Een H220N is een Experiabox 8? Of 9? Dan is het heel normaal dat de wifi op dit ding uit gaat zodra je een Experia WiFi aansluit. Dat heeft KPN zo bedacht dat da hoort. Als u echter de Experia wifi achter uw Cisco router aan sluit, dan ziet de Experiabox hem niet, en dan blijft de WiFi van de Experiabox aan 😊 dus misschien is dat een optie. Als tenminste die Cisco router ook een echte router is en niet in bridge modus staat ofzo...


Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15

@Peter_69 Het klopt inderdaad dat bij de H220N (Experiabox V7) de wifi uitgeschakeld wordt op het moment dat er een of meerdere Experia wifi's worden aangesloten. De Experia wifi's nemen het signaal dan over. Wat @Nick83 zegt zou een oplossing kunnen zijn, al durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen of dit ook gaat werken. 


Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15

@Peter_69 Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 15, 2019

Het grappige is dat ik niets gedaan heb sinds de laatste keer Enable  W-Lan opnieuw heb aangezet.

Mocht het probleem zich weer voordoen, dan zal ik jullie tips proberen. THNX :thumbsup: