Skip to main content
Beste heer/mevrouw,



Ik heb in oktober vorig jaar via Facebook contact gezocht. Vervolgens per mail op 6-11-2018 . Ik probeer het nog een laatste maal op dit forum, want een antwoord blijft na het doorgeven van postcode/huisnummer steeds uit.



Het probleem:

Alle kasten in de wijk hebben een DSL tussen 180-222 >. Onze straatkast is de enige (!) in de hele wijk met DSL 6. In de afgelopen jaren is KPN druk bezig geweest met het upgraden van diverse straatkasten en kabelverdelers in onze wijk. Bij ons bleef de snelheid helaas laag, terwijl omliggende straten steeds werden geupgrade en daarmee hogere snelheden halen.



In september 2018 zijn er weer allerlei kasten aangepast, maar de onze is wederom niet meegenomen. Op de website ben ik eens gaan kijken hoe het er nu voor staat met alle kasten in de omgeving. De bijgevoegde afbeelding heb ik in september 2018 gemaakt. Inmiddels hebben er al weer nieuwe updates plaats gevonden en zijn er een hoop kabelverdelers straatkasten geworden, met hogere snelheden. Wederom is onze kast de enige waar niets aan gedaan is.



Er staat geen onderhoud gepland. Het lijkt er op alsof deze is 'vergeten'......



Onze kast:

https://vvdsl.robinflikkema.nl/straatkast.php?id=9535



Wens:

Graag wens ik dus een upgrade van deze kast. Dit is niet meer van deze tijd, helemaal niet daar alles eromheen wél aangepast wordt. Ik zou het zonde vinden over te moeten stappen naar een andere leverancier. Een beetje normaal internetten en tv kijken zit er op deze manier namelijk niet echt in.







Situatie september 2018:









Huidige situatie:





Die heb ik inmiddels, @SJVB en je gaat het niet leuk vinden, ben ik bang. Ik heb begrepen dat de upgrade van de betreffende wijkkast helemaal is inmiddels volledig uit de planning is gehaald. De exacte reden die er achter schuil gaat weet ik niet; de collega die ik sprak kon deze ook niet achterhalen. Maar in de nabije toekomst zal er géén upgrade van de betreffende wijkkast komen. Ik vind het bijzonder spijtig nieuws en ik had gewild dat ik je iets anders kon melden. Maar dit is wat mij is verteld en ik kan er niets anders van maken. 

Je kunt via KPN Netwerk proberen om zelf contact op te nemen. KPN Netwerk is verantwoordelijk voor het beheer van het netwerk. Ik en de collega-moderators op het KPN Forum werken voor de provider KPN en dat staat echt wel los van de netwerkbeheerder KPN. 


We zijn weer een hele tijd verder. Thuis werken is een ramp. Videobellen is nauwelijks te doen.

 

Beschamend dat hier niks gebeurt.Â