hoe is het mogelijk dat speedtest kpn mijn downloadsnelheid met chrome en edge ongeveer op 850mbbs uitkomen, terwijl bij firefox hij stopt bij 380mbbs
wie weet hier de oplossing voor
ik heb een 1 gbit verbinding en nooit geen storingen dus op de 1 of andere manier zit het bij firefox
Beste antwoord door Anonymous
Hallo @waailap007 de meest accuratie meting voor Gigabitverbindingen doe je met een Windows 10/11 pc met daarop geïnstalleerd de Ookla-app uit de MS-store rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem/router en verder alle overige (draadloze) apparatuur uitgeschakeld, dan moet je ongeveer op 930/930Mbit/s uit kunnen komen.
Hallo @waailap007 de meest accuratie meting voor Gigabitverbindingen doe je met een Windows 10/11 pc met daarop geïnstalleerd de Ookla-app uit de MS-store rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem/router en verder alle overige (draadloze) apparatuur uitgeschakeld, dan moet je ongeveer op 930/930Mbit/s uit kunnen komen.
Met een SpeedTest in een browser meet je de snelheid van allerlei processen in de browser en dus niet zuiver de snelheid van je internet verbinding. Je meet dan ook de sandbox, rendering etc.
Niet doen.
Beter is de command line versie vanaf een command prompt. Nog beter is iPerf3 naar een voldoende snelle server. Zoals een (gratis!) VM in de Oracle Cloud. Daarmee meet ik een absoluut constante 940/930 met 4 ms. latency.
Van SpeedTest servers van Ookla weet je niets over belasting op een bepaald moment. Onbetrouwbaar.
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.