Skip to main content

hoe is het mogelijk dat  speedtest kpn  mijn downloadsnelheid met chrome  en edge ongeveer op 850mbbs uitkomen,  terwijl bij firefox hij stopt bij 380mbbs

wie weet hier de oplossing voor

ik heb een 1 gbit verbinding  en nooit geen storingen      dus op de 1 of andere manier zit het bij firefox

Hallo @waailap007 de meest accuratie meting voor Gigabitverbindingen doe je met een Windows 10/11 pc met daarop geïnstalleerd de Ookla-app uit de MS-store rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem/router en verder alle overige (draadloze) apparatuur uitgeschakeld, dan moet je ongeveer op 930/930Mbit/s uit kunnen komen.

 


Klopt wat je schrijft.      Heb de kabel rechtstreeks op de pc vanaf het modem.   En toch is de snelheid met Firefox ong 400.   En met Chrome. 900

dus ergens houd Firefox iets tegen

 


Je internetsnelheid is in ieder geval op orde en dat telt @waailap007 


Klopt maar wel vreemd

 


Met een SpeedTest in een browser meet je de snelheid van allerlei processen in de browser en dus niet zuiver de snelheid van je internet verbinding. Je meet dan ook de sandbox, rendering etc.

Niet doen.

Beter is de command line versie vanaf een command prompt. Nog beter is iPerf3 naar een voldoende snelle server. Zoals een (gratis!) VM in de Oracle Cloud. Daarmee meet ik een absoluut constante 940/930 met 4 ms. latency.

Van SpeedTest servers van Ookla weet je niets over belasting op een bepaald moment. Onbetrouwbaar.