Skip to main content

Ongeveer een jaar geleden zijn wij (mbt Televisie en internet) overgestapt naar KPN. De monteur heeft toe een Experia Box v10A geinstalleerd. Na korte tijd bleek die niet goed te functioneren.
De monteur heeft zei toen dat er aanloopproblemen waren met dit nieuw type box. Hij heeft die toen vervangen door een ouder type: Experia Box v9. Sindsdien geen problemen meer gehad. 
 

De monteur zei dat ik de Box v 10A moest bewaren → op korte termijn zouden de problemen met dat niewe type opgelost zijn: de Box v10A zou dan alsnog geinstalleerd worden. Tot op heden is dat nog niet gebeurd → deze box ligt nu in onze garage te “verstoffen". 
 

Wat moet ik doen met de box, die ligt te  verstoppen? Wanneer kan ik de monteur verwachten om een goed werkende Experia Box v10A te plaatsen? 
Als ik geen adequaat antwoord krijg, ga ik de Box v10A naar de kringloopwinkel brengen!

Hallo @Han ehv , de Experiabox naar een kringloopwinkel brengen is geen optie, die box is namelijk eigendom van KPN en niet van jou, dan ga je spullen van een ander weggeven en dat kan dus niet.

Je zou wel de V10a eens aan kunnen sluiten, de kabeltjes net zo omzetten als ze op de V9 zitten, dat is het handige van gekleurde poorten en stekkers.

De V10a gaat dan opstarten, de nieuwste software binnenhalen en is dan misschien wèl werkbaar voor je.

Succes.


Als u tevreden bent met uw huidige internet, dan zou ik niets veranderen...


Hoi @Han ehv! Wat super dat de monteur de extra Experia Box bij je achter heeft gelaten voor het geval je deze nog een keer een tweede kans wilde geven. :slight_smile:  Wat het aansluiten betreft, hier kan gratis geen monteur voor langskomen, maar 

Je zou wel de V10a eens aan kunnen sluiten, de kabeltjes net zo omzetten als ze op de V9 zitten, dat is het handige van gekleurde poorten en stekkers.

De V10a gaat dan opstarten, de nieuwste software binnenhalen en is dan misschien wèl werkbaar voor je.

dit is dan ook wat ik je aan zou raden. Verder kun je nog op deze pagina stap voor stap de instructies vinden op de V10A aan te sluiten. 

Mocht je echter tevreden zijn met je huidige internet, dan sluit ik me aan bij het antwoord van Nick. Ik raad je dan niet aan om de Experia Box naar de kringloopwinkel te brengen, deze is immers eigendom van KPN. Wat je wel kunt doen is de Experia Box retour sturen naar ons. Dan kunnen wij ervoor zorgen dat hij weer bij een klant in gebruik komt en staat hij geen stof meer te verzamelen. :slight_smile:


Reageer