Skip to main content

Ik heb een Epson SX445W printer dat tot voor kort prima functioneerde met mijn MacBook Pro. Recentelijk is er echter een KPN update op onze modem geweest en nu kan ik geen verbinding meer maken.

Ik heb al heel wat uren hierin gestoken en ben inmiddels zover dat ik een 2,4 GHz kanaal heb aangemaakt op mijn V10 modem. Dit netwerk heb ik vervolgens handmatig ingevoerd in de printer.

Als ik een status sheet uitdraai staat er ‘Link status connected’. Echter, als ik de printer probeer toe te voegen en/of het netwerkverbinding laat checken op de printer zelf gaat het fout. De printer geeft aan dat er conflicterende kanalen zijn.

Ik kan nergens vinden hoe ik dit zou moeten kunnen oplossen. Ik hoop dat iemand hier kan helpen.

Hi ​@Steinisfijn, welkom bij ons. 

Ik denk uiteraard graag mee. Toeval wil dat ik hier ook een Epson heb. Het makkelijkste is om de printer als eerste helemaal te resetten, dit doe je op de printer onder Settings > Restore Default Settings. Als het goed is staan de drivers van de printen nog op je Mac. Mocht het niet zo zijn, download ze dan op de website van Epson. 

Lukt het zo? 

Reageer