Skip to main content
Beantwoord

Er branden geen lampjes op het glasvezelkastje

• February 18, 2026
  • 13 reacties
  • 113 keer bekeken

Benvan68
Helper

Ik heb vorige week vrijdag gebeld dat de leds op het FTU kastje. Na aanraden service medewerkster moest ik contact opnemen met afdeling netwerken van kpn. Dus afgelopen maandag met hen contact gehad en zei geven weer aan 0800-0402 te bellen en een ticket aan te laten maken. Dus weer terug bij af en werd mij verzocht alles stroomloos te maken. Wat is dus al gedaan heb. 
Waar moet ik nu zijn met m’n vraag zonder van het kastje naar de muur te worden gestuurd en andersom??

mvrgr 

BEN

Beste antwoord door Remco van KPN

Goedemorgen ​@Benvan68! Welkom op de KPN Community. Dat is een vervelende situatie zeg. Dit klinkt zoals ​@Ik_Combineer en anderen aangeven als echt een probleem met het glasvezelkastje zelf en ik vrees dat je die niet zelf kunt oplossen. Heb je al contact gezocht met de klantenservice voor een monteur/storingsmelding? 

In dit artikel kan je nalezen hoe je met ons in contact kan treden:

Of maak even een terugbelafspraak zodat we dat snel voor je kunnen oppakken.

Ik hoop dat alles snel weer werkt en mocht je verder vragen hebben stel die gerust.

13 reacties

Forum|alt.badge.img
  • KPN Medewerker
  • February 18, 2026

Ik heb vorige week vrijdag gebeld dat de leds op het FTU kastje. Na aanraden service medewerkster moest ik contact opnemen met afdeling netwerken van kpn. Dus afgelopen maandag met hen contact gehad en zei geven weer aan 0800-0402 te bellen en een ticket aan te laten maken. Dus weer terug bij af en werd mij verzocht alles stroomloos te maken. Wat is dus al gedaan heb. 
Waar moet ik nu zijn met m’n vraag zonder van het kastje naar de muur te worden gestuurd en andersom??

mvrgr 

BEN

Goedenavond , ​@Benvan68 

misschien is het een mogelijkheid om op de ftu want aan de onderkant zit vaak een aan en uit knop om die kort ingedrukt te houden mocht dat niet lukken kunt u via kpn.com/monteur vrij gemakkelijk een monteur inplannen kost je maximaal 2 minuten en dan komt er iemand vaak binnen 1 werkdag al langs en hoeft u ook niet te bellen 

Benvan68
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • February 19, 2026

Goedemiddag ​@Oumar123 

Allereerst dank voor deze tip, ik heb het FTU kastje op deze wijze uit,- en weer aangezet maar hetzelfde probleem blijft. Er branden geen leds, bij opnieuw starten alleen t error led even rood maar dat is logisch. 
Nu rest mijn vraag of er kosten aan verbonden zitten bij het laten inplannen van een monteur. We hebben wel internet/tv maar ik denk dat het dan aan het FTU kastje ligt.
mvrgr Ben

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 19, 2026

Beste ​@Benvan68 Als de storing aan KPN te wijten is kost het je niets, dit ter beoordeling van de monteur ter plekke.

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • February 19, 2026

Allereerst dank voor deze tip, ik heb het FTU kastje op deze wijze uit,- en weer aangezet maar hetzelfde probleem blijft. Er branden geen leds, bij opnieuw starten alleen t error led even rood maar dat is logisch.

Gaat die power led daarna direct weer uit?
Lijkt dan wel een voedingsprobleem.

Zolang je stroomvoorziening goed is kun jij daar verder weinig aan doen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 19, 2026

Als het glasvezel kastje niet juist werkt zal de monteur geen kosten schrijven. KPN is hier namelijk voor verantwoordelijk. Vooral een monteur inplannen, dan komen we het maken.

Benvan68
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • February 19, 2026

Beste ​@Benvan68 Als de storing aan KPN te wijten is kost het je niets, dit ter beoordeling van de monteur ter plekke.

Vraag is dan wie verantwoordelijk is voor werking van het FTU kastje. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 19, 2026

Wij

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 19, 2026

KPN zoals Ik_Combineer ook  schrijft ​@Benvan68 

Benvan68
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • February 19, 2026

Gaat die power led daarna direct weer uit?
Lijkt dan wel een voedingsprobleem.

Zolang je stroomvoorziening goed is kun jij daar verder weinig aan doen.

Alle leds zijn direct daarna uit, zo ook de led van communicatie. Stroomvoorziening is wel goed 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 19, 2026

Minimaal kleine kanttekening; als er waterschade is of een blikseminslag kan KPN wel kosten schrijven, maar dat doen we enkel als je zelf aangeeft dat dit is gebeurd. In zo'n geval kan de factuur direct door naar de verzekering.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 20, 2026

Goedemorgen ​@Benvan68! Welkom op de KPN Community. Dat is een vervelende situatie zeg. Dit klinkt zoals ​@Ik_Combineer en anderen aangeven als echt een probleem met het glasvezelkastje zelf en ik vrees dat je die niet zelf kunt oplossen. Heb je al contact gezocht met de klantenservice voor een monteur/storingsmelding? 

In dit artikel kan je nalezen hoe je met ons in contact kan treden:

Of maak even een terugbelafspraak zodat we dat snel voor je kunnen oppakken.

Ik hoop dat alles snel weer werkt en mocht je verder vragen hebben stel die gerust.

Benvan68
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • February 20, 2026

Goedemorgen,

Ik heb diverse keren contact gehad met zowel klantenservice alsook kpn netwerk en ik ben ook in de KPN winkel geweest.
Ik krijg steeds te horen dat wanneer we wel verbinding hebben maar de leds vh FTU kastje Niet branden de kosten voor eigen rekening kunnen komen als we hiervoor een monteur inschakelen. Kortom, we komen hier niet veel verder mee. 🤷🏼‍♂️

mvrgr ben 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 20, 2026

Medewerkers van KPN mogen niet zeggen dat het kosteloos is, want uiteindelijk is het aan de monteur om het te beslissen. Je zult dus altijd akkoord moeten gaan met eventuele kosten. Dat betekend niet dat die er ook zijn. Als monteur van KPN heb ik hier al medegedeeld dat er geen kosten zitten bij een kapotte ONT tenzij dit door waterschade of blikseminslag is gebeurd.