Skip to main content
Beantwoord

Er is een pakket onderweg maar ik heb niets besteld

• September 5, 2025
  • 14 reacties
  • 320 keer bekeken

Ik heb bericht van PostNL dat vandaag een pakket van KPN wordt bezorgd maar ik heb niets besteld en ook geen bericht van KPN gehad dat er iets verstuurd zou zijn.

Wat nu? Pakket aan de deur weigeren? En als het bij buren of in brievenbus wordt bezorgd?

Ik heb alleen KPN internet. TV vorige maand opgezegd en betreffende apparatuur teruggestuurd en ontvangstbevestiging van KPN ontvangen.

Beste antwoord door Alex van KPN

Dan is hier iets mis gegaan, nogmaals mijn excuses. Je hoeft de adapter niet te gebruiken, maar wissel het wel om mocht je merken dat de modem uit zichzelf herstart. Hij komt in ieder geval van ons. 

14 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 5, 2025

Hallo ​@Klantxxx 

Welk modem heb je? Is dat de KPN Box 12?

Er is een serie adapters van de KPN Box 12 geweest die potentieel uit kunnen vallen. Deze worden nu proactief door KPN vervangen. Je krijgt dan ook nog een brief ter verduidelijking, maar die lag in eerdere gevallen pas dagen later in de bus.

• Auteur
  • September 5, 2025

Ik ben nu niet thuis. Kan ik ergens in mijn account terugvinden wat voor modem ik heb?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 5, 2025

Nee, maar de KPN Box 12 ziet er zo uit. Komt dat bekend voor?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

Soms wanneer je MB’s doneert wil KPN wel eens iets leuks sturen. 💚 

Kan het zijn dat dit het geval is? MB’s gedoneerd? 

• Auteur
  • September 5, 2025

Dat ziet er inderdaad bekend uit.

Als dat het is zou het wel een stuk netter zijn als ze klanten eerst zouden informeren voordat ze dingen op gaan sturen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 5, 2025

Ik ben nu niet thuis. Kan ik ergens in mijn account terugvinden wat voor modem ik heb?

Beste ​@Klantxxx in je profiel staan de gegevens van je modem.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • September 9, 2025

Hi ​@Klantxxx , welkom hier. 

Goed om te zien dat je al op weg bent geholpen door de mede-users hier. Ik verwacht ook dat dit de adapter is van de modem, hier is als het goed is ook een sms over verzonden. Mocht dat niet zo zijn, mijn excuses. 

Zou je ons nog willen laten weten of het om de adapter ging of toch iets anders? 

• Auteur
  • September 9, 2025

Het is inderdaad een adapter. Voorlopig maar even in een la gelegd. Nog steeds namelijk geen enkel bericht van KPN hierover ontvangen, geen brief en geen sms.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 9, 2025

Het is inderdaad een adapter. Voorlopig maar even in een la gelegd. Nog steeds namelijk geen enkel bericht van KPN hierover ontvangen, geen brief en geen sms.

Hallo ​@Klantxxx ,

Je bent één van de velen. Bij veel klanten komt de brief pas enkele dagen later. Ik citeer een andere klant:

Enkele  dagen na ontvangst van de niet bestelde adapter is er een brief van KPN gekomen waarin in staat dat zij een nieuwe adapter gaan opsturen daar de huidige adapter storingen zou kunnen veroorzaken.

Maar het kan nu ook zijn dat je een e-mail, SMS en/of pop up bericht ontvangt in de MijnKPN -app.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 15, 2025

​@Klantxxx 

We zijn bijna een week verder. Heb je ondertussen al een bericht ontvangen van KPN? 

• Auteur
  • September 15, 2025

Hallo ​@Klantxxx

​@Klantxxx 

We zijn bijna een week verder. Heb je ondertussen al een bericht ontvangen van KPN? 

Nee, helemaal niets.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 19, 2025

Dan is hier iets mis gegaan, nogmaals mijn excuses. Je hoeft de adapter niet te gebruiken, maar wissel het wel om mocht je merken dat de modem uit zichzelf herstart. Hij komt in ieder geval van ons. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 26, 2025

OK ​@Klantxxx ,

Toch zou ik die nieuwe adapter maar gaan gebruiken. Wel zo veilig. KPN doet momenteel natuurlijk niet voor niets die grote omruilactie. 

• Auteur
  • September 26, 2025

Als het met veiligheid te maken heeft mag KPN mij als klant al helemaal informeren, in plaats ban zonder enige  toelichting een adapter te laten bezorgen.