Skip to main content
Beantwoord

Er ligt een oranje kabel voor mijn nieuwe woning. Hoe krijg ik nu glasvezel?

• August 27, 2025
  • 8 reacties
  • 117 keer bekeken

onlangs verhuisd. Bij mijn voordeur komt een oranje glasvezelkabel uit de grond. In de meterkast zit geen aansluiting. Ik zou graag gebruik willen maken van glasvezel maar weet niet of er signaal op de glasvezel kabel zit en hoe een aansluiting in de meterkast te krijgen. Wat te doen om glasvezel te gebruiken in huis?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@EricHof, welkom allereerst bij onze community. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door onze community, ik denk ook graag mee. 

Aangezien je al een kabel tegen je voordeur hebt zou ik ook verwachten dat dit moet lukken, als dit een kabel van ons is. Heb je al contact opgenomen met de netwerkbeheerders? Dit kan via 088 006 37 44, Een andere optie is om een haalbaarheidsonderzoek aan te vragen, dan weet je precies waar je aan toe bent.  

8 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 27, 2025

Een aanvraag doen voor internet, dan komt de aanvraag voor glasvezel in huis aan gang en wordt er een afspraak gemaakt om het naar binnen te brengen.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 27, 2025

Bij mij ligt de glasvezel kabel er ook maar niet aangelsoten wanneer de aansluiting plaats vind niet bekend nog geen brief gehad wel een schouw. Let wel mocht je een huurhuis hebben in sommige gevallen heb je toestemming nodig van de Woningbeheerder  om een aansluiting te laten plaatsen van een stopcontact in de meterkast . 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 27, 2025

Een aanvraag doen voor internet, dan komt de aanvraag voor glasvezel in huis aan gang en wordt er een afspraak gemaakt om het naar binnen te brengen.

Waar doe ik deze aanvraag voor internet? Heb je een link? 

• August 27, 2025

Waar doe ik deze aanvraag voor internet? Heb je een link? 

Gewoon op de homepage van KPN. 

http://www.kpn.com

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 27, 2025

Bijzonder: krijg net mailtje van KPN: “Bedankt voor je interesse in KPN Glasvezel. Helaas heeft de aannemer ons doorgegeven dat jouw woning niet kan worden aangesloten. Dat vinden wij ook ontzettend jammer”. 

Kabel ligt voor de deur maar kennelijk lukt het niet … vreemd.

• August 27, 2025

Wellicht kun je eens bij je nieuwe buren vragen of zij al wel glasvezel hebben en van wie? 

• August 27, 2025

Bijzonder: krijg net mailtje van KPN: “Bedankt voor je interesse in KPN Glasvezel. Helaas heeft de aannemer ons doorgegeven dat jouw woning niet kan worden aangesloten. Dat vinden wij ook ontzettend jammer”. 

Kabel ligt voor de deur maar kennelijk lukt het niet … vreemd.

Het kan dat de vorige bewoners de aannemer weggestuurd hebben omdat ze het niet wilden. Dat gebeurt vaker, mensen weten dat ze bijna gaan verhuizen en willen dan de "rompslomp" niet meer. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 29, 2025

Hi ​@EricHof, welkom allereerst bij onze community. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door onze community, ik denk ook graag mee. 

Aangezien je al een kabel tegen je voordeur hebt zou ik ook verwachten dat dit moet lukken, als dit een kabel van ons is. Heb je al contact opgenomen met de netwerkbeheerders? Dit kan via 088 006 37 44, Een andere optie is om een haalbaarheidsonderzoek aan te vragen, dan weet je precies waar je aan toe bent.