Skip to main content
Beantwoord

Er ligt gewoon koper maar ik kan het niet aanvragen. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

• June 4, 2025
  • 20 reacties
  • 194 keer bekeken

Ik zou ondertussen glasvezel moeten hebben, maar die is ook niet volledig aangelegd (en KPN weigert dat ook te doen), dus dat kan ik niet bestellen.

DSL is ook niet beschikbaar, ondanks dat dat de laatst (volledig) werkende verbinding is geweest, en daar niemand aan heeft gezeten sindsdien.
Althans, elke provider die ik aanschrijf geeft aan dat KPN aangeeft dat er geen DSL verbinding bestaat, en kan dus geen DSL verbinding aanbieden.

Hoe kom ik hieruit? Ik heb nu al jaren geen internet en met mijn achteruit gaande gezondheid, verwacht ik erg gauw thuis te moeten kunnen werken.

NB: Telefonisch contact is om medische redenen uitgesloten, dus ik kan niet met KPN bellen (en online is er geen contact mogelijkheid).

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@GHvM. Ik begrijp dat je graag een internetverbinding bij KPN aanvraagt en dat het liefst zo snel mogelijk geregeld hebt. Volgens jou zou dat moeten kunnen via de DSL-verbinding, want deze ligt er nog en of een werkende verbinding via glasvezel gerealiseerd kan worden is nog de vraag. 

Ik heb natuurlijk even je gegevens erbij gepakt - dank voor het invullen - en dan kan ik eigenlijk wel kort zijn in de mogelijkheden. Via DSL gaan we niet meer leveren op jouw adres, want deze is al dichtgezet. Volgens onze gegevens ligt er glasvezel op jouw adres en is er zelfs een FTU aanwezig in je woning. Dat betekent dat wanneer je een bestelling plaatst, we de levering via glasvezel in gang gaan zetten. Het kan goed zijn, gezien de registratie van je adres, dat dit een Doe-Het-Zelf order zal worden. Dan wordt er op voorhand geen monteur ingepland en verwachten we dat je het installatiepakket zelf kunt installeren. Mocht dit niet lukken, dan kun je op de aansluitdatum contact met ons opnemen (via hier bijvoorbeeld) en dan kunnen we een gratis monteur voor je inplannen. Deze gaat het dan alsnog realiseren en mocht dat ook niet lukken, dan zal hij de juiste oplospartij aansturen om alles bij jou thuis in orde te laten maken. 

Het kan trouwens ook zijn dat we wel op voorhand een monteur aansturen, maar dat is even afwachten nadat je een bestelling hebt geplaatst. Ik zie dit helemaal goedkomen, want dit is geen uitzonderlijke situatie zoals het nu lijkt. Laat maar weten of je zo eerst voldoende informatie hebt of dat je toch nog met vragen zit. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

20 reacties

• June 4, 2025

Als KPN denkt dat er glasvezel is, dan blokkeert KPN een verbinding over koper. Dan krijg je daar dus geen aansluiting meer op.

Als je bij KPN gewoon een abonnement afsluit, wat gebeurt er dan?

• June 4, 2025

Ik zie overigens dat je 2 topics geopend hebt afgelopen jaren. En op het moment dat er een KPN medewerker reageert, dan regeageer je niet meer. Op zo'n manier word er niets opgelost hé?

• Auteur
  • Topper
  • June 4, 2025

Ik zie overigens dat je 2 topics geopend hebt afgelopen jaren. En op het moment dat er een KPN medewerker reageert, dan regeageer je niet meer. Op zo'n manier word er niets opgelost hé?

Ik reageer alleen op serieuze vragen / reacties; mensen wie de punten te boven gaan heb ik geen geduld voor, het kost mij al teveel tijd om hierlangs een probleem veroorzaakt door KPN op te lossen..

Als KPN denkt dat er glasvezel is, dan blokkeert KPN een verbinding over koper. Dan krijg je daar dus geen aansluiting meer op.

Als je bij KPN gewoon een abonnement afsluit, wat gebeurt er dan?

Ik kan alleen glasvezel selecteren, ondanks dat dat niet beschikbaar is.
Er is geen enkele mogelijkheid om voor een DSL verbinding te kiezen.

• June 4, 2025

Gewoon het abonnement afsluiten en afwachten. Zolang jij geen abonnement afsluit doet KPN niets denk ik.

Als jij een abonnement afsluit, dan gaat KPN die glasvezelaansluiting in orde maken. Je zal misschien wel een poosje geduld moeten hebben ben ik bang voor.

• Auteur
  • Topper
  • June 4, 2025

Gewoon het abonnement afsluiten en afwachten. Zolang jij geen abonnement afsluit doet KPN niets denk ik.

Als jij een abonnement afsluit, dan gaat KPN die glasvezelaansluiting in orde maken. Je zal misschien wel een poosje geduld moeten hebben ben ik bang voor.

KPN heeft al aangegeven dat de glasvezelverbinding opgeleverd is en dat er niets (fysiek) aan gedaan hoeft te worden: een monteur wordt hiervoor niet gestuurd, hebben ze mij al laten weten.

• June 4, 2025

KPN heeft al aangegeven dat de glasvezelverbinding opgeleverd is en dat er niets (fysiek) aan gedaan hoeft te worden: een monteur wordt hiervoor niet gestuurd, hebben ze mij al laten weten.

Nee, vooraf krijg je geen monteur. Gewoon abonnement afsluiten. Dan krijg je een gratis installatie monteur. Die regelt alles voor je.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 4, 2025

Dit is natuurlijk onjuist. Het systeem weet of glasvezel al binnen is of niet en zal dan een monteurafspraak met u maken (per mail) aangezien het nog niet binnen is. Zoals anderen al zeggen; gewoon aanvragen op glasvezel. Dan gaan we 't fixen.

Als je je forumprofiel invult kan een moderator nakijken wat de technische status is van glasvezel. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 4, 2025

Ik reageer alleen op serieuze vragen / reacties; mensen wie de punten te boven gaan heb ik geen geduld voor, het kost mij al teveel tijd om hierlangs een probleem veroorzaakt door KPN op te lossen..

De laatste vragen die nog openstaan waren van een KPN-medewerker.

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2025

De laatste vragen die nog openstaan waren van een KPN-medewerker.

Wat alleen maar aangeeft dat ook zij geen idee hebben.
Als ik een bepaalde vraag stel, en aangeef dat bepaalde dingen op een bepaalde manier zijn, dan verwacht ik niet dat er vanuit gegaan wordt dat dat niet het geval is en dat mijn vraag beantwoord wordt.

Is dat teveel gevraagd?

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2025

Dit is natuurlijk onjuist. Het systeem weet of glasvezel al binnen is of niet en zal dan een monteurafspraak met u maken (per mail) aangezien het nog niet binnen is. Zoals anderen al zeggen; gewoon aanvragen op glasvezel. Dan gaan we 't fixen.

Als je je forumprofiel invult kan een moderator nakijken wat de technische status is van glasvezel. 

Ik heb het ingevuld zoveel ik kan, en van belang is voor internet (het merk en type van mijn mobiele telefoon is niet relevant).

Een aanvraag voor glasvezel ga ik niet doen, want dan zit ik weer maanden vast aan een proces dat niet voltooid gaat worden.
Voordat ik dat proces weer in ga, moet ik weten dat het succesvol kan zijn, nu is er de garantie dat dat niet het geval is.

Ik wil gewoon simpelweg DSL zoals ik eerder heb gehad, maar KPN heeft ervoor gezorgd dat dat niet meer toegestaan is.
Dat is het probleem waar ik nu mee zit, en dat is het probleem dat ik nu opgelost wil lhebben.

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2025

Nee, vooraf krijg je geen monteur. Gewoon abonnement afsluiten. Dan krijg je een gratis installatie monteur. Die regelt alles voor je.

In het verleden is gebleken dat dat dus niet het geval is.

Daarbij, mijn vraag gaat over het aanvragen van een DSL verbinding, niet glasvezel.

• June 6, 2025

Daarbij, mijn vraag gaat over het aanvragen van een DSL verbinding, niet glasvezel.

Een DSL verbinding krijg je niet meer. 

Heb je eerder al een abonnement afgesloten op glasvezel? 

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2025

Een DSL verbinding krijg je niet meer. 

Heb je eerder al een abonnement afgesloten op glasvezel? 

Dat heb ik geprobeerd, maar er is geen aansluiting waar die zou moeten zijn en de monteur heeft de aanvraag geannuleerd omdat er geen manier was om aan te sluiten.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 6, 2025

Hoi ​@GHvM. Ik begrijp dat je graag een internetverbinding bij KPN aanvraagt en dat het liefst zo snel mogelijk geregeld hebt. Volgens jou zou dat moeten kunnen via de DSL-verbinding, want deze ligt er nog en of een werkende verbinding via glasvezel gerealiseerd kan worden is nog de vraag. 

Ik heb natuurlijk even je gegevens erbij gepakt - dank voor het invullen - en dan kan ik eigenlijk wel kort zijn in de mogelijkheden. Via DSL gaan we niet meer leveren op jouw adres, want deze is al dichtgezet. Volgens onze gegevens ligt er glasvezel op jouw adres en is er zelfs een FTU aanwezig in je woning. Dat betekent dat wanneer je een bestelling plaatst, we de levering via glasvezel in gang gaan zetten. Het kan goed zijn, gezien de registratie van je adres, dat dit een Doe-Het-Zelf order zal worden. Dan wordt er op voorhand geen monteur ingepland en verwachten we dat je het installatiepakket zelf kunt installeren. Mocht dit niet lukken, dan kun je op de aansluitdatum contact met ons opnemen (via hier bijvoorbeeld) en dan kunnen we een gratis monteur voor je inplannen. Deze gaat het dan alsnog realiseren en mocht dat ook niet lukken, dan zal hij de juiste oplospartij aansturen om alles bij jou thuis in orde te laten maken. 

Het kan trouwens ook zijn dat we wel op voorhand een monteur aansturen, maar dat is even afwachten nadat je een bestelling hebt geplaatst. Ik zie dit helemaal goedkomen, want dit is geen uitzonderlijke situatie zoals het nu lijkt. Laat maar weten of je zo eerst voldoende informatie hebt of dat je toch nog met vragen zit. 

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2025

Je spreekt over een FTU in mijn woning, maar die is nooit geplaatst.
Er is nooit glasvezel tot in mijn woning getrokken, en dat is juist het punt, mij wordt gezegd dat dat ook niet gaat gebeuren als dat nog niet het geval is.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 6, 2025

Dat laatste in onjuiste informatie, als het er niet is moet een monteur komen om dit te controleren, en die kan de aannemer aansturen om dit te herstellen.

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2025

Dat laatste in onjuiste informatie, als het er niet is moet een monteur komen om dit te controleren, en die kan de aannemer aansturen om dit te herstellen.

En dat is precies wat ik elke keer zeg, maar dat is dus niet wat er gebeurt en de onjuiste informatie wordt nooit gecorrigeerd.

Voor zover ik heb begrepen, weigert de aannemer (of wie het ook is die het daadwerkelijke aansluitwerk doet) het aan te leggen (op de afgesproken locatie, uiteraard).

Aangezien glasvezel geen optie is, moet ik DSL hebben.
Ik heb internet nodig, het is inmiddels dringend aan het worden, en ik word nu al jaren door KPN (& Co) aan het lijntje gehouden, en een werkende internetverbinding geweigerd.

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

En dat is precies wat ik elke keer zeg, maar dat is dus niet wat er gebeurt en de onjuiste informatie wordt nooit gecorrigeerd.

Voor zover ik heb begrepen, weigert de aannemer (of wie het ook is die het daadwerkelijke aansluitwerk doet) het aan te leggen (op de afgesproken locatie, uiteraard).

Aangezien glasvezel geen optie is, moet ik DSL hebben.
Ik heb internet nodig, het is inmiddels dringend aan het worden, en ik word nu al jaren door KPN (& Co) aan het lijntje gehouden, en een werkende internetverbinding geweigerd.

Je zegt dat je DSL moet hebben. ​@Arjan van KPN heeft hierover gezegd "Via DSL gaan we niet meer leveren op jouw adres". Dus het is of glasvezel of geen internet of een andere provider. Meer keuze is er niet. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ik hoopte inderdaad dat ik duidelijk genoeg was; Glasvezel is je enige optie. Het kan zijn dat de administratie wat betreft jouw adres niet in orde is, maar dan wordt dat hersteld zodra een monteur jouw situatie bekeken heeft. Dat is verder niet ongewoon en komt wel vaker voor. 

In de afgelopen 2 a 3 jaar zie ik geen bestelling bij KPN onder jouw naam staan, dus we hebben nog geen poging gedaan (samen met KPN Netwerk) om glasvezel bij jou te realiseren. Daarom snap ik ook niet je opmerking dat we iets weigeren. We willen graag dat op jouw adres gebruik gemaakt kan worden van glasvezel, dus als er onderweg problemen opduiken, dan zullen we ons uiterste best doen om die weg te nemen. Zelfs KPN monteur ​@Ik_Combineer, die hier wekelijks mee te maken heeft, bevestigd dat hier in je topic.

Hopelijk heb ik en de rest je toch kunnen overtuigen om gewoon een bestelling te plaatsen, want dan ben je gewoon er van verzekerd dat de aansluiting zo snel mogelijk gerealiseerd wordt bij jou. 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Waarom zou je dsl moeten hebben. Je kan er geen telefoon op aansluiten want het is alleen data verkeer wat er via de kabel komt.

De dsl kabel gaat niet meer gebruikt worden omdat glasvezel minder onderhoudskosten heeft.

bestel een pakket mocht deze in huis zijn. Bestel daarna een monteur die fixt dat jij internet krijgt op jou adres