Skip to main content
Beantwoord

Er verschijnt een onbeveiligd Wifi netwerk zodra ik verbinding probeer te maken

• 14 juli 2025
  • 3 reacties
  • 34 keer bekeken

Als ik wil verbinden met wifi verschijnt er een onbeveiligd netwerk. Hier kunnen mijn kinderen op inloggen. Maar ik wil dit niet hebben, hoe kan ik dit voorkomen? 
ik weet niet van wie dit netwerk is en het is alleen op bepaalde plaatsen in en om huis. 
het is absoluut niet van onszelf. 

groetjes Chantal. 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Chabeu, welkom op de community. Ik kan me voorstellen dat je niet wilt dat er zomaar verbinding gemaakt wordt met onbekende netwerken. Als je een onbeveiligd netwerk ziet, is dat ergens bij jou in de buurt. Dat kunnen de buren zijn zoals al genoemd, zo'n netwerk stopt niet bij de muur, het komt net zo ver als het bereik reikt. Een netwerk van anderen kan je niet verwijderen. Als het netwerk van de buren is, zou je hen bijvoorbeeld kunnen vragen of ze het netwerk kunnen beveiligen. Dan kan er alleen verbinding mee gemaakt worden als men het wachtwoord weet.

Bekijk origineel

3 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1292 reacties
  • 14 juli 2025

Via Android (kan ook met de telefoon) verbinden met netwerk, en op tandwiel klikken dat achter het netwerk staat (via Verbindingen).

Onderaan staat 'vergeten', daarop klikken, dan wordt het netwerk niet meer weergegeven. ​@Chabeu.

• 5937 reacties
  • 14 juli 2025

Misschien is het een netwerk van de buren. Dat zou zomaar kunnen. 

Chabeu schreef:

Hier kunnen mijn kinderen op inloggen.

Hebben ze dan gewoon internet? Als ze naar https://www.watismijnipadres.nl/ gaan, welk ip adres staat er dan op die site?

Als je via ouderlijk toezicht de schermtijd wilt beperken en de buren zenden een WiFi netwerk zonder wachtwoord uit, dan is dat niet handig natuurlijk...

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17321 reacties
  • Antwoord
  • 17 juli 2025

Hoi ​@Chabeu, welkom op de community. Ik kan me voorstellen dat je niet wilt dat er zomaar verbinding gemaakt wordt met onbekende netwerken. Als je een onbeveiligd netwerk ziet, is dat ergens bij jou in de buurt. Dat kunnen de buren zijn zoals al genoemd, zo'n netwerk stopt niet bij de muur, het komt net zo ver als het bereik reikt. Een netwerk van anderen kan je niet verwijderen. Als het netwerk van de buren is, zou je hen bijvoorbeeld kunnen vragen of ze het netwerk kunnen beveiligen. Dan kan er alleen verbinding mee gemaakt worden als men het wachtwoord weet.