Skip to main content
Antwoord

Ervaringen met Open Dutch Fiber afspraak briefje in de brievenbus voor 9 september?

• September 7, 2025
  • 5 reacties
  • 150 keer bekeken

2025-09-06 Open Dutch Fiber afspraak briefje in de brievenbus voor 9 september
Beste buren hebben jullie ervaringen met deze club? ODF

Hebben jullie ervaringen Open Dutch Fiber Tofgroep???
Ik heb het gegoogled en kreeg slechte reviews.

Ik heb XS4all en KPN en blijf daarbij.

.................................
Vorige week had ik een raar telefoontje.
Van KPN XL Amersfoort 085066700

Is is dat bonafide?

Beste antwoord door Marlon92

Odido levert over glasvezel van Open Dutch Fiber. KPN niet.

Laat het gewoon aanleggen. Waarschijnlijk is het gratis. Je kan gewoon bij KPN blijven als je dat wilt. Dat betekent dat het glasvezelkastje van Open Dutch Fiber ongebruikt in de meterkast zit. Net als je Ziggo aansluitpunt waarschijnlijk. Het geeft je in de toekomst mogelijkheden om nog eens over te stappen. 

Googlen naar Open Dutch Fiber levert natuurlijk slechte reviews. Goede ervaringen worden bijna nooit op internet gezet. Van KPN kan je ook enorm veel klachten lezen. Maar daar Google jij niet naar. Want jij hebt zelf KPN en daar goede ervaringen mee. 

5 reacties

Stephan.z
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • September 7, 2025

als ik naar die telefoon nr kijk is het geen 10 getallen en behoort niet tot KPN XL Amersfoort.

• Antwoord
  • September 7, 2025

Odido levert over glasvezel van Open Dutch Fiber. KPN niet.

Laat het gewoon aanleggen. Waarschijnlijk is het gratis. Je kan gewoon bij KPN blijven als je dat wilt. Dat betekent dat het glasvezelkastje van Open Dutch Fiber ongebruikt in de meterkast zit. Net als je Ziggo aansluitpunt waarschijnlijk. Het geeft je in de toekomst mogelijkheden om nog eens over te stappen. 

Googlen naar Open Dutch Fiber levert natuurlijk slechte reviews. Goede ervaringen worden bijna nooit op internet gezet. Van KPN kan je ook enorm veel klachten lezen. Maar daar Google jij niet naar. Want jij hebt zelf KPN en daar goede ervaringen mee. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 15, 2025

Hoi ​@Rob vd ST , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Zelf heb ik hier ook geen ervaring mee maar ik zou het advies van ​@Marlon92 in dit geval opvolgen. Het aanleggen kost je niks en je kunt gewoon je diensten via KPN af blijven nemen. Hopelijk heb je iets aan de informatie gehad die hier is verstrekt en mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebbe, laat het dan ook vooral weten!

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 26, 2025

Bij ons is ook alles aangelegd door Open Dutch Fiber. Het is wel enorm frustrerend dat wij, na meer dan 10 jaar wachten, nog steeds geen glasvezel van KPN kunnen gebruiken. KPN wil alleen de eigen aansluitingen gebruiken. Zoals gezegd, al meer dan 10 jaar wachten op KPN en nog steeds geen planning. Onze verhuurder Vesteda heeft toestemming gegeven voor de aanleg en zegt nu te wachten op KPN. Waar en hoe kunnen wij dit bij KPN duidelijk maken? In ons complex is meer dan de helft abonnee van KPN. Wij zijn het wachten beu en sommigen geven al aan over te willen stappen naar Odido (ik niet trouwens, ben al meer dan 25 jaar abonnee van XS4ALL).

• November 26, 2025

Wij zijn het wachten beu en sommigen geven al aan over te willen stappen naar Odido

En wat is daar mis mee? Als de AH heel ver weg zit en de Jumbo zit om de hoek, dan ga je toch ook gewoon naar de Jumbo? Je bent toch niet getrouwd met KPN ofzo?

Als er bij jouw al glasvezel ligt van Odido, dan vind ik persoonlijk het eigenlijk heel logisch dat KPN eerst glasvezel aanlegt op andere adressen waar nog niets ligt.