Skip to main content
Beantwoord

Etherkabel splitsen

• March 15, 2020
  • 7 reacties
  • 131 keer bekeken

Ik ben genoodzaakt mijn etherkabel van Modem naar computer te splitsen aangezien ik een tweede computer wil aansluiten en het in mijn huis ondoenlijk is om een tweede kabel te trekken.

Wat is voor deze splitsing de beste oplossing? Een Spitter, Hub, Switch of nog andere oplossingen.

Heeft een of meerder van u een idee? En welke merknaam en type van bijv. een Switch bevalt u goed? Binnen enkele dagen komt een installateur van KPN een nieuw modem bij mij aansluiten, zou deze  voor splitsen een oplossing bij zich hebben? (uiteraard afhankelijk van type en merk).

Beste antwoord door Joep1965

Even erbij vertellen dat u niet een willekeurige switch kan gebruiken ivm het tv signaal. De switch moet igmp snooping ondersteunen anders kunt u geen tv kijken via de switch.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • March 15, 2020

Switch nemen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 15, 2020

Macabeus, dank voor je prompte reactie.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 15, 2020

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 15, 2020

PeterG, dank voor je snelle reactie en advies!

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 15, 2020

Even erbij vertellen dat u niet een willekeurige switch kan gebruiken ivm het tv signaal. De switch moet igmp snooping ondersteunen anders kunt u geen tv kijken via de switch.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 15, 2020

Joep 1965, bedankt voor je nuttigadvies!

Erwin van KPN
Moderator

Daar kan ik niks meer aan toevoegen. Mocht je andere vragen hebben, stel ze gerust.