Skip to main content

Over dit onderwerp is al heel veel geschreven. ik heb de oplossingen van dit forum allemaal gelezen en geprobeerd maar heb nog geen definitieve oplossing gevonden.
Mijn PC is met een vaste ethernet kabel rechtstreeks op de Experia box (2020) aangesloten. Ik wil graag een vaste internetverbinding en niet via Wifi.
Iedere keer dat ik opstart heb ik wel verbinding maar geen internet. Met de probleem oplosser van Microsoft is het zo opgelost en werkt het prima. Als oorzaak wordt gegeven "ethernet heeft geen geldige IP configuratie"’. Wanneer ik opnieuw opstart heb ik hetzelfde probleem.
Wat doe ik fout?  Graag jullie input
Albert Hollemans

 

Heeft u al een andere kabel geprobeerd? 


Ja, zoals ook andere poort, modem reset, wifi uitschakelen, vast IP adres. Werkt alleen om na het opstarten meteen de probleem oplosser te starten maar dit is maar eenmalig,

 


Misschien kun je de stappen doornemen die op deze pagina staan:

https://www.hcc.nl/kennis/vraag-van-de-week/1049-oplossing-internetprobleem-windows-10


Nick, dank voor de suggesties. Heb nogmaals de wifi uitgeschakeld en het lijkt nu te werken. ik had dit al eerder gedaan zonder succes. Voor alsnog opgelost, bedankt


Hi @aholle, welkom terug op het Forum!

Mijn excuses voor het late reageren, het is extreem druk op het moment. Ik begrijp uit je laatste bericht dat het voor jou inmiddels opgelost is? Is het nog steeds zo dat het werkt en je hier geen problemen meer mee ervaart dankzij Nick? :smile:  Mocht ik nog wel ergens bij kunnen helpen dan hoor ik het graag!