Skip to main content

Sinds afgelopen donderdag sleutel van ons nieuwe huis gekregen. Na lang discussiëren met mijn wederhelft toch mijn zin gekregen voor KPN want ODIDO heeft alleen maar storing en is ruk. Nu zijn we nog geen week verder en wordt ík uitgelachen door mijn partner (terecht haha). Maar erger nog, we kunnen onze favoriete programma’s niet bingen na een lange werk dag. 
 

We hebben dus geen verbinding met internet. Wanneer ik inlog op het modem (Box12) werkt in principe alles. Wifi is goed, kan met alles Connect en alleen zie je op de home page van het modem dat er geen connectie is met het internet.

 

Na wat struinen op het forum zie je dat er een aantal dingen de oorzaak kunnen zijn;

 

  • bug in het zwarte kastje van KPN (waar de glasvezelkabel in gaat)
  • rode kabel tussen modem en bovenstaande niet goed
  • modem defect 

ik heb toevallig het modem uit mijn vorige huis nog niet terug gestuurd (ook box12) en dat maakt geen verschil. Punt 3 is daarmee uitgesloten.

 

De rode UTP kabel heb ik ook vervangen door wat anders. Ook geen verschil.

 

Dan valt mij op dat van de 3 led’s op het glasvezel kastje. De les waar ‘Ethernet’ achter staat sporadisch aan en uit gaat. Dat lijkt mij niet goed. Andere twee led’s branden met plezier.

 

Wie kan mij helpen?

Bedankt

Hi @JuggleDje en welkom bij de KPN Community! Ook welkom bij KPN, super dat je voor ons gevochten hebt. 😁
Alleen jammer dat het nu reden tot uitlachen geeft… dus ik ga mijn best doen om dit met je op te lossen. Hopelijk heb jij dan toch de laatste lach. 💪🏻 (en zijn je programma's weer te bingen).

De snelste manier om dit op te lossen is trouwens door met ons te bellen via 0800-0402. Voor storingen zijn we 24/7 bereikbaar!
Als je wachten niet erg vindt, wil je dan vertellen of je helemaal nooit verbinding met het internet hebt? Of valt dit af en toe weg?
Heb je het glasvezelkastje ook al eens herstart door hem 2 minuten van de stroom te halen en daarna weer aan te sluiten?

Ik ben benieuwd!