Skip to main content
Beantwoord

Ethernetkabel klikt niet vast in RJ45 poort Nokia XGS PON ONT

• March 23, 2026
  • 6 reacties
  • 99 keer bekeken

Ik heb een probleem met mijn glasvezelkastje (Nokia XGS ONT). De meegeleverde Ethernetkabel (Cat 6a) klikt niet vast in de RJ45-poort. Het clipje van de RJ45-connector is niet afgebroken.

Wanneer ik een andere eigen Ethernetkabel gebruik, klikt deze ook niet vast. Ik vermoed ik dat er iets defect is aan de RJ45-poort van de ONT. Doordat de kabel niet goed vastklikt, schiet deze soms los en valt de verbinding weg.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt en hoe kan dit worden opgelost?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Brent.Steenvoorden, welkom op onze community! Dat is onhandig! Ik denk wel dat je hiervoor het beste bij mijn collega's terecht kunt. Zou je ze toch nog eens willen bellen? Je kunt ook online een belafspraak maken.

6 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 23, 2026

Als meerdere kabels niet vast klikken doe je het verkeerd of is het glasvezel kastje defect. Zeer waarschijnlijk dat tweede.

Neem contact op met KPN, het kastje is en blijft hun eigendom en hun kunnen het ook vervangen.

Als meerdere kabels niet vast klikken doe je het verkeerd of is het glasvezel kastje defect. Zeer waarschijnlijk dat tweede.

Neem contact op met KPN, het kastje is en blijft hun eigendom en hun kunnen het ook vervangen.

Ik heb contact opgenomen met kpn klantenservice. Helaas begrijpen ze het probleem niet en kunnen ze me niet verder helpen. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Brent.Steenvoorden, welkom op onze community! Dat is onhandig! Ik denk wel dat je hiervoor het beste bij mijn collega's terecht kunt. Zou je ze toch nog eens willen bellen? Je kunt ook online een belafspraak maken.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • March 25, 2026

Ik heb contact opgenomen met kpn klantenservice. Helaas begrijpen ze het probleem niet en kunnen ze me niet verder helpen. 

Dat lijkt mij dan toch echt een medewerker van de klantenservice met (te) weinig technische kennis. Een belafspraak maken lijkt idd, het beste.

De klantenservice heeft teruggebeld en een monteurafspraak gemaakt. De monteur is langsgeweest en heeft de ONT vervangen voor een nieuwe dus het probleem is opgelost. Bedankt voor de reacties. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah top, bedankt voor je terugkoppeling Brent!