Skip to main content
Beantwoord

Ethernetlampje brandt niet maar wel internet met nieuw gemaakte CAT5E kabel

• February 23, 2025
  • 5 reacties
  • 88 keer bekeken

Hallo,

ik ben verhuist naar een nieuwe woning en daar zijn voor mijn komst cat5e kabels getrokken van de meterkast naar de woonkamer. Alleen kabel, nog geen connector  

Ik heb zojuist een utp connector aangesloten aan de kabel in de meterkast. 
In de woonkamer heb ik een utp contactdoos aangesloten. Nu heb ik dus de router in de woonkamer aangesloten aan de utp contactdoos die is aangesloten aan het glasvezelkastje.

Echter brandt het groene lampje niet van ethernet. Wel heb ik gewoon internet. Ook zie ik maar 1 lampje branden bij WAN op de router terwijl ik eerst twee lampjes zag branden.

Op zich geen probleem, want internet werkt gewoon. Alleen ben ik benieuwd of er wat mis is gegaan. Iemand enig idee?

Beste antwoord door Anonymous

Sorry voor de late reactie. Ik heb een utp tester gehaald en zat idd in 1 van de aders. Deze zat blijkbaar niet goed in. Nu zitten alle aders goed vast en het werkt weer goed! Dank allen

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Wifilosoof
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN Monteur
  • February 23, 2025

Dan zijn niet alle 8 de aders in de utp kabel, of op verkeerde volgorde geïnstalleerd in de connector van je utp kabel/wandcontactdoos.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • February 23, 2025

Idd vermoede is dat de kabel niet goed is. En de wan poort mogelijk op 100mbit draait ipv 1000.

even checken of de kleur volgorde klopt in je wandcontactdoos en de RJ45

1. Oranje wit
  2. Oranje
  3. Groen wit
  4. Blauw
  5. Blauw wit
  6. Groen
  7. Bruin wit
  8. Bruin

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Tommy Zhou, welkom op onze community! Ik zie dat er al mooi meegedacht wordt. Ben je er in de tussentijd een beetje uit gekomen?

• Antwoord
  • March 7, 2025

Sorry voor de late reactie. Ik heb een utp tester gehaald en zat idd in 1 van de aders. Deze zat blijkbaar niet goed in. Nu zitten alle aders goed vast en het werkt weer goed! Dank allen

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah top, wat goed! Bedankt voor je terugkoppeling!