Dag forumleden,
Sinds een aantal maanden heb ik een Eufy deurbel. Verder heb ik KPN glas thuis (FritzBox) en dual sim KPN. Mijn partner heeft ook dual sim maar dan KPN en T-Mobile (of tegenwoordig Odido hé). Het is mij nooit gelukt om de deurbel te bekijken buitenshuis op 5G, tenzij ik een (willekeurige) VPN aanzet. Dat hoeft dus niet een VPN naar thuis te zijn. Thuis op de WiFi werkt het altijd en soms op 4G ook. Als we verbonden zijn met het WiFi thuis bij een van onze vrienden, werkt het ook.
Mijn partner had een telefoon zonder 5G ondersteuning. Op haar toestel heeft het altijd overal gewerkt. Nu heeft zij een nieuwe telefoon mét 5G ondersteuning en ervaart zij exact hetzelfde als ik. We beginnen de handeling om een VPN buitenshuis aan te zetten voordat we kunnen zien wij aanbelt vervelend worden. Vaak loopt de postbezorger al weg namelijk.
Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat het ligt aan de combinatie KPN 5G en de Eufy deurbel of mobiele applicatie. We hebben binnenshuis nog een camera, ander merk maar werkt ogenschijnlijk op dezelfde manier (geen port forwarding, camera maakt verbinding met de servers van van de maker, applicatie maakt verbinding met de servers van de maker, gebruiker kan kijken).
Hebben jullie tips hoe ik dit mogelijk kan oplossen? Alvast bedankt!