Skip to main content
Vraag

Eufy Indoor Camera C220 verbinden met een KPN hotspot

• April 8, 2026
  • 27 reacties
  • 161 keer bekeken

Stephan.z
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Is het mogelijk om een Eufy Indoor Cam C220 te verbinden met een KPN hotspot.
Ik wil als we met vakantie zijn deze cam dan in een vakantieparkhuis plaatsen.

27 reacties

• April 8, 2026

Als je met die hotspot de verbinding van het huisje zelf bedoeld weet ik bijna zeker dat dit niet gaat lukken. Omdat je via een webpagina moet aanmelden, en die zal je via de Eufy niet kunnen benaderen.

Stephan.z
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 9, 2026

Dan hoop ik dat er nog iemand met een tip komt. dat ik dan toch de cam kan meenemen

• April 9, 2026

Dan hoop ik dat er nog iemand met een tip komt. dat ik dan toch de cam kan meenemen

De hotspot van een smartfoon of een travelrouter.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Gebruik je dan een losse hotspot Stephan of een hotspot op jouw telefoon? Ik zou je sowieso het advies geven om dit te testen voor je op vakantie gaat.

Stephan.z
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 10, 2026

Hotspot op mijn telefoon is dan niet handig. want ga je eten moet ik dan mijn telefoon in het huisje laten.
een telefoon zonder sim kaart gaat denk ik ook niet werken.
Dus hoop hier tips te krijgen wat ik zoal kan doen.

• April 11, 2026

Dus hoop hier tips te krijgen wat ik zoal kan doen.

Alleen een travelrouter geeft uitkomst. Of een camera met eigen datasim.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 11, 2026

Waarom niet het wifi netwerk van de vakantiepark gebruiken? In de laatste 10 jaren was ik nog niet een vakantiepark zonder wifi tegen gekomen.

Stephan.z
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 11, 2026

Bij sommige parken kan je alleen gebruik maken van KPN Hotspot. en dan kan lees ik dat de camera daar niet op verbinden kan

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 11, 2026

Bij sommige parken kan je alleen gebruik maken van KPN Hotspot. en dan kan lees ik dat de camera daar niet op verbinden kan

KPN Hotspot van een smartphone heeft een beperking dat deze niet van buiten benaderbaar is, je camera moet van binnenuit een verbinding opbouwen. Als b.v jouw camera via cloudverbinding werkt, doet hij ook achter een KPN hotspot. Zonder cloud werkt hij alleen als port forwarding ook doet (dus alleen met IPv4 APN zonder CGNAT)

Of bedoel je KPN hotspot met publieke hotspots van KPN? Daar is geen beperking van KPN, maar misschien van de park zelf.

• April 11, 2026

Als voorbeeld de parken van Centerparcs met KPN Hotspots. Daar kan je alleen van het wifi netwerk gebruikmaken door je via een webpagina aan te melden.

https://login.wifi.kpn.com/

Bron

Het zal bijna zeker niet lukken die camera op die manier te verbinden. En is op die hotspots vaak een scheiding actief waardoor je andere apparaten niet kan 'zien' wezenlijk zoals elk gastennetwerk.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 11, 2026

Ik kan niet kiezen voor pptp ​@Rowi. , dit ook al eens bij KPN aangekaart, is een verouderd protocol en komt niet meer voor in het lijstje met protocollen bij moderne mobiele telefoons.

• April 11, 2026

Ik kan niet kiezen voor pptp ​@Rowi. , dit ook al eens bij KPN aangekaart, is een verouderd protocol en komt niet meer voor in het lijstje met protocollen bij moderne mobiele telefoons.

Het verbinden van de camera met de kpn hotspot heeft niks met point to point tunneling te maken, dat is wezenlijk stap twee. Voor deze toepassing blijf ik bij mijn eerste optie een travelrouter met een datasim.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 11, 2026

Beste ​@Rowi. dan begrijpen we elkaar verkeerd.

Om in te loggen bij een KPN hotspot, zoals bij AH e.d. moet je soms inloggen door gewoon akkoord aan te klikken en bij een volgende keer verbind de telefoon automatisch met een KPN hotspot.

Waar we het hier over hebben is de VPN functie bij de KPN hotspot.

Dat pptp protocol dat in de brochure over hotspots staat bij VPN is een achterhaald protocol, die keuze heb je niet meer binnen je mobiel, alleen IKEv2/…

Lees voor /… aanvullende protocollen zoals mschapv2 o.a.

Ik heb aan KPN een keer doorgegeven dat ze dat aan moeten passen in de folder en ik weet ook nu nog niet welk IKEv2-protocol ik moet kiezen.

Ik denk dat ik het een keer bij AH ga uitproberen.

Zie ook mijn topic over dit onderwerp:

Stephan.z
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 11, 2026

Beste ​@Rowi. dan begrijpen we elkaar verkeerd.

Om in te loggen bij een KPN hotspot, zoals bij AH e.d. moet je soms inloggen door gewoon akkoord aan te klikken en bij een volgende keer verbind de telefoon automatisch met een KPN hotspot.

Waar we het hier over hebben is de VPN functie bij de KPN hotspot.

Volgens mij gaat dit over iets anders dan dat ik het hier over wil hebben.

Robert Brink
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

Maakt die camera in eerste instantie niet een eigen wifi netwerkje aan om te koppelen met je (vakantie)huis netwerk (via een webservertje in de camera of via Bluetooth en een app)?

Dan lijkt het me simpel, zolang dat hotspot netwerk een wachtwoord heeft (zoals een hotspot op je telefoon).

Als het een open netwerk is waar je via een landing-pagina akkoord moet gaan voor internet toegang dan wordt het inderdaad lastig, maar dan zou het via een andere telefoon (zonder simkaart) als hotspot ook wel moeten lukken lijkt me.

• April 11, 2026

@JanD jij hebt het over een VPN dat is helemaal niet wat de topicstarter vraagt.

Die vraagt naar de eerste stap de verbinding zelf. En vanwege de landingspagina zal het vrij lastig worden om de genoemde camera te verbinden. Kortom gewoon niet moeilijk doen en een apparaat gebruiken wat hiervoor bedoeld is een travelrouter. Of een duurdere camera met 4g/5g data sim mogelijkheid als het kunnen zien van het vakantiehuisje zo belangrijk is.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 11, 2026

Beste ​@Rowi. in jouw eerder genoemde link naar CenterParcs over de KPN Hotspots komt ook de VPN ter sprake en daar reageer ik dus (terecht) op.😎

CC ​@Stephan.z 

• April 11, 2026

Beste ​@Rowi. in jouw eerder genoemde link naar CenterParcs over de KPN Hotspots komt ook de VPN ter sprake en daar reageer ik dus (terecht) op.😎

CC ​@Stephan.z 

Daar wijs ik enkel naar omdat daar de inlog methode met de webportaal wordt beschreven. Dat daar voor een eventuele vpn server van KPN verouderde informatie staat is totaal onrelevant voor de gestelde vraag. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Je zou de te gebruiken router even kunnen testen hier in Nederland maar ik kan vooraf moeilijk inschatten of dat dan ook werkt via het netwerk van een buitenlandse provider

Stephan.z
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 13, 2026

@Remco van KPN 

Je zou de te gebruiken router even kunnen testen hier in Nederland maar ik kan vooraf moeilijk inschatten of dat dan ook werkt via het netwerk van een buitenlandse provider

Gelukkig ga ik meestal ergens in Nederland naar een vakantiepark

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 13, 2026

Gelukkig ga ik meestal ergens in Nederland naar een vakantiepark

https://www.eufy.com/blogs/security-camera/how-to-remotely-view-security-cameras-using-the-internet

1. Method 1: Using the Manufacturer’s App (Step by Step)
    Werkt bijna altijd, tenzij de firewall van het vakantiepark de cloud-server van Eufy blokkeert.

2. Method 2: Browser/Web Access via Port Forwarding (Step by Step)
    Werkt bijna nooit met KPN mobiel, werkt ook niet met KPN hotspots. Werkt wel met mobiel van andere provider (b.v. Odido)

• April 13, 2026

@TDN punt is dat de wifi gegevens niet ingegeven kunnen worden tijdens het verbinden van de camera met de wifi van het park, je geeft namelijk geen wachtwoord in, bij het gebruik van de KPN Hotspots.

Step 2: Connect the Camera to Your Network

Plug in your camera and connect it to your home Wi-Fi or wired Ethernet.

Follow the in-app wizard: select your network, enter the Wi-Fi password, name the camera (Living Room, Front Door, etc.).

Dat gaat al nooit lukken. Daarom dat ik meteen al een eigen travelrouter noemde.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 13, 2026

@TDN punt is dat de wifi gegevens niet ingegeven kunnen worden tijdens het verbinden van de camera met de wifi van het park, je geeft namelijk geen wachtwoord in, bij het gebruik van de KPN Hotspots.

KPN slaat het MAC adres op om een apparaat weer toegang te geven na een onderbreking. Een telefoon met MAC cloning om in te loggen en dan de camera laten verbinden zou werken. Een andere oplossing is een telefoon met KPN Hotspots laten verbinden en inloggen, daarna de verbinding delen

• April 13, 2026

Ik vraag mij af of dat delen gaat lukken met die camera vanwege de setup via een app.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 13, 2026

Ik vraag mij af of dat delen gaat lukken met die camera vanwege de setup via een app.

Dit is geen probleem zolang de telefoon 2 antennen heeft. Eerst met een actieve mobiele verbinding een wifi hotspot met eigen SSID/PW opzetten en laten de camera ermee verbinden en instellen. Dan de mobiele verbinding verbreken (indien nodig ook wifi hotspot deactiveren). Ten slot met de telefoon met KPN hotspots verbinden en inloggen daarna eigen wifi hotspot activeren en de camera laten verbinden met deze wifi hotspot.

Hetzelfde princiep maar met MAC cloning. Met een telefoon met een actieve mobiele verbinding een open wifi hotspot met dezelfde naam als KPN hotspots opzetten en lopen de setup stappen door. Daarna telefoon hotspot deactiveren, de telefoon (nu met het MAC-adres van camera) met KPN hotspots verbinden en inloggen, dan de verbinding telefoon ↔  KPN hotspots verbreken en meteen de camera  inschakelen.