Skip to main content

Op mijn experiabox 12 knippert het wifi lampje in een vast aan- uit ritme, altijd ook als er geen wifi gebruikt wordt, en niet met van die snelle korte flitsjes waaraan je kan zien dat er data heen en weer gaat. Wifi punten heb ik maanden terug al afgekoppeld.

Mijn computers geven allemaal een volle ontvangst van het wifi signaal aan. Maar, en dat bij mijn telefoon het meest, al mij computers geven geregeld aan geen wifi verbinding te hebben. Bijvoorbeeld bij het openen van Chrome dat de pagina leeg blijft, en er een boodschap komt dat ik mijn internet verbinding moet controleren.

 

Ik zeg: modem stuk.

 

Klantenservice zegt: resetten, met een naaldje terug naar fabrieksinstellingen, bekabeld de snelheid meten. Waar ik voor 200Mbit betaal, haal ik 40Mbit down- en ruim over de 200 mbit upload. 

Dit is nu al maanden zo. En elke keer als dan zo'n klantenservice medewerker mij weer van alles last doen, waarvan je weet dat het niet gaat helpen... Schijt ziek wordt ik ervan.

 

Gestaag ritmisch knipperen vh wifilampje zie ik nergens. Wel snel en kort in een onregelmatig ritme. Of gewoon alleen maar groen zonder knipperen als er geen wifi wordt gevraagd.

De vraag van dit gesprek: Ben ik nou gek, of wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd? 

@WifiSteef Ik heb ook een Box 12 en het wifi lampje knippert ook ritmisch aan-uit maar blijft max. snelheden geven. Heb je een glasvezelkastje ( NT)  en zo ja branden de lampjes daar wel constant groen? ?


Hoi @WifiSteef, ik zie dat er al een nieuw modem is gestuurd. Is het probleem daarmee opgelost? Zo niet, dan hoor ik nog graag van je. 


Ja, alle lampjes op mijn glasvezel punt branden groen, en ja ik inmiddels een nieuw modern en ja nu haalt ie wel de snelheden maar belangrijker, stabiel. De afgelopen 24 uur is de verbinding via wifi niet een keer verloren gegaan. Dat heeft de computer voor mij gemeten. 

En ja, ook op dit modem knippert het wifilampje ritmisch ipv wanneer er signaal wordt gevraagd.

 

Ik heb er de super wifipunten afgelaten omdat dit modem veel krachtiger signaal geeft. 

 

Ja en nee opgelost. Ik heb nog geen antwoord op de vraag waarom dat lampje zo knippert. In mijn optiek klopt dat niet, omdat ik het eerder alleen gezien heb bij modems van Sagecomm die om een firmware update verlegen zaten.

 

Maar het doet het, en da's het belangrijkste.

U allemaal bedankt voor het meedenken!


@WifiSteef

@WifiSteef Ik heb ook een Box 12 en het wifi lampje knippert ook ritmisch aan-uit maar blijft max. snelheden geven. Heb je een glasvezelkastje ( NT)  en zo ja branden de lampjes daar wel constant groen? ?

Hoe markeer je iets als beste antwoord? Buiten dan liken?

 


Het werkt, daar gaat het om. 🙂 En voor zover ik weet knippert het lampje als er wifi gebruikt wordt, maar als het nu weer werkt zoals het hoort, zat er vermoedelijk iets niet goed. 

 

En nu is het topic ook te markeren. Dat stond niet helemaal zoals zou moeten. 


Hey,

 

mijn lampje op het modum bij de WiFi blijft elke

keer Groen knipperen? Moet die niet constant groen branden ?


Nee knipperen is goed. Als het knippert betekent dat er verkeer via de wifi gaat. Dat is wat je wilt. :)