Skip to main content

Beste mensen,

 

graag zou ik in ons huis de WiFi verbeteren. Het is een nieuwbouwwoning, 3 etages, betonnen vloeren. Op de begane grond is de router, op de 1e en 2e etages elk 1 bekabelde aansluiting. Op dit moment een V10 experiabox en op de 2e een ‘oude’ witte WiFi versterker.

 

Vragen

  • is het verstandig om nu op elke etage (inclusief begane grond dus, omdat de ‘nieuwe’ versterkers het WiFi netwerk van de experiabox uitzetten) een ‘nieuwe’ experia WiFi versterker aan te sluiten? 
  • wanneer is de v12 experiabox te verwachten? Maakt deze een WiFi versterker op de begane grond overbodig?
  • Kan de v12 experiabox overweg met de actuele versterkers, of komen er nieuwe, bv met oog op WiFi 6?

Dank alvast voor het advies!

 

 

Hoi @bertholvast . Welkom op het forum.

Bedoel je met ‘nieuwe' experia wifi versterker, die kleine zwarte kastjes? Zo ja, dan zou een derde misschien ook geen overbodige luxe zijn. Voorlopig werkt alleen de v10a samen met die apparaten.

Er zijn wel plannen om de v12 ook geschikt te maken maar ik heb geen idee wanneer die firmware uitgerold wordt. 

Vuistregel met de Experia Wifi's is ze op centrale plekken in je woning, bedraad, te plaatsen.  Je kunt natuurlijk eerst experimenteren met twee. Als dat voldoende is, zou het mooi zijn. 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Dank voor het advies!