Skip to main content

Ik moet sinds een aantal weken elke keer de experia box v10 en wifi versterker (de zwarte) resetten en/of opnieuw starten om verbinding te kunnen maken met de wifi. Zeer irritant. Tweemaal met de helpdesk gebeld hierover maar het probleem blijft bestaan. Tevens is het wifi signaal s avonds erg zwak. Meerdere keren via wifi manager gekeken of het versterkt kan worden maar op het laatst wordt ik door verwezen naar kpn forum of mijn kpn. Ik ben het onderhand meer dan zat aan het worden. Ik woon nu hier drie jaar en heb nog nooit problemen gehad maar de laatste tijd is het niet normaal. 

 

Lees mijn artikel.

Iedereen maakt er gebruik van, maar hebben geen benul wat er allemaal bij komt kijken, om een stabiel, veilig en betrouwbaar Wifi verbinding te configureren en te onderhouden.

Daar komt een hoop kennis en ervaring bij kijken en dat wordt alleen maar erger, want als het via een Wifi verbinding kan maken, dan plak het er maar aan en ineens problemen…

Kom daar maar achter, het kunnen duizend en één dingen zijn.

Als het kan, gebruik LAN en zo min mogelijk SMART apparaten op de Wifi...één device is geüpdate en te SMART voor de rest wat achter de WiFI hangt, een verbinding die al niets kan hebben en Bingo….problemen

Of misschien is het de nieuwe hoekkast van de buren...zeg her maar…

Je zou WiFi Analyzer App kunnen proberen en eventueel erachter kunnen komen wat het probleem is

Succes 


Hoi  dat is inderdaad drama het algemeen  bekend. 

Heb na 5e soort modems een 12v gevraagd geen problemen meer. 

Mijn ww en 1e v10 is mijn netwerk adres. 


Hi @TVG0408, niet fijn dat je wifi verbinding de laatste tijd niet lekker werkt. Goed dat je het aangeeft. We hebben verschillende behulpzame en handige gebruikers op ons forum, ik zie dat er al hulp toegesneld is. 

Zoals @Hazimix  al vertelt is wifi inderdaad erg vatbaar voor andere signalen en storingsbronnen in jouw omgeving. Geen huis is hetzelfde, hierdoor kan het even zoeken zijn naar de bij jou beste oplossing. Heb je bijvoorbeeld al een WiFi analyzer app uitgeprobeerd? Wat gebeurt er precies wanneer je problemen ervaart met jouw wifi; valt de verbinding weg bijvoorbeeld of kan je geen verbinding maken? En hoe heb je de herstarts en resets precies gedaan? Hoe meer informatie je deelt, des te beter andere forumbezoekers en ik met je mee kunnen denken.


Al drie keer contact gehad met KPN over het wegvallen van mn wifi verbinding. Elke keer moet ik de experia box v10 resetten en de wifi versterker ook. Soms vier keer per week. Het probleem blijft zich voordoen. Super irritant. Graag zou ik willen weten hoe dit op te lossen .

 

*Admin: samengevoegd met eigen topic