Skip to main content

wij hadden een paar dagen geen draadloos internet na een storing.
We resetten steeds onze experiabox
en dan luisterde zij toch niet naar het fabriekswifiwachtwoord.

Ook Pim van de KPN helpdesk heeft op afstand de box gereset
en kreeg de 'authentication error' eveneens niet weg.

Tot ik maar eens het oude eigengemaakte wachtwoord probeerde

wat ze volgens de boekjes bij de eerste de beste reset
meteen compleet zou vergeten,

en nou hebben we weer draadloos internet.


gelukkig had ik het papiertje nog en was verder radeloos genoeg om dan maar iets ‘onzinnigs’

te proberen.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hoi Wachter, welkom op het forum! Fijn dat het met het oude wachtwoord uiteindelijk gelukt is. Als je de wifigegevens aanpast dan wordt dit in onze systemen ook opgeslagen. Als je dan een reset doet, wordt deze opgeslagen gegevens teruggezet in de Experia Box. Dit doen we juist zodat je niet je apparaten opnieuw hoeft in te stellen.

Wil je wel een keer specifiek terug naar de fabrieksgegevens zoals ze op de sticker staan, dan kun je een reset uitvoeren vanuit de Experia Box zelf. Dit doe je door https://192.168.2.254 te openen. Op de pagina die dan volgt kun je inloggen op de Experia Box. Heb je een V10A, dan staat het wachtwoord op de sticker. Heb je een V10 dan kun je het wachtwoord de eerste keer leeg laten. Na inloggen moet je dan zelf een wachtwoord kiezen. 

Eenmaal ingelogd ga je dan bij een V10A naar Administration (links) en dan Restore/Save Upload Setting (boven). Kies op die pagina voor de Restore to Factory Defaults knop.

Bij de V10 ga je naar Instellingen (boven) en dan Herstart/Reset (linkerkant). Kies op die pagina voor de blauwe Reset naar fabrieksinstellingen knop.


Dat ga ik onthouden! Pim van de helpdesk zou dit verhaal ook vast willen weten!

Hij heeft als uiterste hulpmiddel een nieuwe experiabox op laten sturen, die moet dan terug neem ik aan?


Er zal in ieder geval eentje terug moeten. Het maakt niet zo heel veel uit welke van de twee je dan terugstuurt. Dit mag naar onderstaande adres en is kosteloos.

 

KPN

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan den Rijn