Skip to main content

In de experiabox V10 komt bij portforwarding ipv4 bij application configuration niet de keuze voor app groepen te voorschijn. In het verleden was dit wel zo.

Zowel bij mijn modem als dat van mijn ouders hetzelfde probleem.

Ik heb al gereset naar fabrieksinstellingen en met kpn gebeld. Dirt waren ook verbaasd maar wisten geen oplossing.

Omdat het op beide modems is lijkt het in een update te zitten?

 

wie weet raad?

 

Dan vul je toch zeker gewoon het poortnummer in wat de betreffende applicatie gebruikt?


Nee gaat om alarm wat we op afstand via iPad/ iPhone kunnen bedienen. 
dat lukt op die manier niet 


Dat lijkt me sterk. Welke naam voor die app of app groep koos u dan altijd?


Nee gaat om alarm wat we op afstand via iPad/ iPhone kunnen bedienen. 
dat lukt op die manier niet 

En het is vreemd dat de ‘ app groepen’ die nodig zijn om in te stellen opeens verdwenen zijn, terwijl die er voorheen wel waren. In de topics op dit forum zie je die ook steeds staan bij de uitleg van portforwarding.


Zoiets dergelijks?

 


Was gekoppeld aan Age of empires. Met poort 9100. Zo ingesteld door installateur alarm.


Ja maar dat is dus niet meer zichtbaar 


Volgens mij is dat een game en geen alarminstallatie :grin:

Maar dan kies je nu gewoon poort nummer 9100. Moet werken.


Ja maar het werkte altijd zo zonder problemen. En waar zou ik dan poort 9100 moeten kiezen.?

ik log in via een app van het alarm die verbinding maakt met ip adres. 

 


Ja maar het werkte altijd zo zonder problemen. En waar zou ik dan poort 9100 moeten kiezen.?

ik log in via een app van het alarm die verbinding maakt met ip adres. 

Die alarminstallatie gebruikt kennelijk poort 9100.


Ja dat klopt. In de app staat datvnaast het ip adres ook genoemd incluis wachtwoord en code.

maar dan moet de koppeling wel werken en dat kan dus alleen door in te stellen zoals eerder omschreven. Maar die mogelijkheden zijn weg.

als ik minecraft zou willen instellen,  wat ik op het forum steeds tegenkom,  kan dat ook niet meer. 


dit is het lijstje wat ik zie als ik naar application configuration ga, als ik op ip adres onder lan instellingne kijk zie ik het zelfde. begint dus met Bittorent.

 


Ik hoop dat iemand nog een oplossing weet . 


Dan maak je toch gewoon zelf een nieuwe application voor poort 9100, geef je die een duidelijk herkenbare naam en koppel je die aan het IP adres van de alarminstallatie.

Hoe ... zie dit topic.


Zoals in het topic staat werkt het dus niet.omdat het modem dus andere info geeft dan daar beschreven, 

heb inmiddels via kpn de technische dienst gesproken. Blijkt dat het modem is aangepast, medewerker ontdekte dat omdat hij thuis werkte. Heeft mij advies gegeven. Ga dat vanmiddag bij mijn ouders uitproberen.

hoop dat het werkt. 


Wow, ga eens helemaal naar beneden in de lijst met applications.

Zie je daar de entry om een nieuwe application te maken?

Zo ja, doe dat dan en vergeet die app groepen.

 

En als die medewerker van de "techinsche" dienst je geadviseerd heeft om UPnP aan te zetten, doe het niet.


net op aangeven van de technische dienst via application configuration een nieuw item aangemaakt met de oorspronkelijk tcp  gegevens en dit gekoppeld aan een nieuw item bij portfowarding aan het IP-adres. Blijkbaar ontstaat er dan een conflict want de lan-verbinding van het alarm is dan na de reset van het modem verdwenen….
bij inschakelen van het alarm weer terug maar verbinding van de app met alarm blijft disconnected geven.

 


Nog weer wat anders geprobeerd.

duidelijk is dat wanneer een nieuwe applicatie aangemaakt wordt deze wel wordt opgeslagen In de lijst op de pagina onder portforwarding ipv4 maar wanneer je onder een apparaat onder lanverbinding kijkt  op de homepagina  is het nog steeds de oorspronkelijke lijst zonder de nieuwe toevoeging. Dat is toch raar? 

ergens gaat er iets fout maar de vraag is wat ?


Hoi Jmhtoy, welkom! Het lijkt erop dat inderdaad de meeste van de specifieke applicaties verdwenen zijn. Ik kan me voorstellen dat dit is omdat het vaak niet meer nodig is om voor specifieke games poorten open te zetten, maar meer per apparaat of protocol. Als ik ook naar het screenshot kijk lijkt die dat ook te bevestigen. De overgebleven applicaties zijn allemaal protocollen of specifieke apparaten.

Dan is inderdaad het maken van een nieuwe applicatie, waarin je dan zelf poort 9100 forward, de beste oplossing. Ik begrijp dat dit nu gelukt is aan de hand van de instructie van de collega. Wil je eens een screenshot plaatsen van wat je nu ingesteld hebt in de Experia Box. En ook van wat je in je laatste reactie aangeeft dat je de nieuwe applicatie niet ziet op een andere pagina. Dan kunnen we dit hier eventueel ook laten nakijken.


Het is inmiddels helemaal opgelost. 
ik heb zoals aangegeven een nieuw item aangemaakt met poort 9100.
Er kwam geen koppeling tot stand metmijn app omdat  het externe IP-adres was veranderd. ( door kpn.neem ik aan ?)

Het IP-adres begon jaren met 84. en nu op eens met 77.

 Maar het heeft even geduurd voor ik der  achter was dat dat  het probleem was😏
overigens vind ik het wel raar dat het externe IP-adres opeens anders is geworden. Normaal gesproken gebeurd dat toch niet? Dat een intern ip adres wel eens wijzigt snap ik maar dit verbaasd me. 
gelukkig werkt alles weer. 


Goed om te horen dat het helemaal opgelost is :thumbsup_tone1:

Je hebt bij ons een dynamisch IP adres. Wat wil zeggen dat deze kan wijzigen. In de praktijk gebeurt dat bijna nooit, maar het kan dus wel. Een specifieke situatie waarin dit wel altijd gebeurt is als iemand Sneller Internet Buitengebied toevoegt aan het abonnement. In dat geval krijg je een IP-adres uit een specifieke range die we alleen daarvoor gebruiken. 


Nou dat is niet gebeurd. Er is niets in het abonnement veranderd ( is van mijn ouders) ik heb hetzelfde abonnement en daar is het ip adres nog ongewijzigd...


Dan heb ik geen verklaring waarom in dit specifieke geval het IP-adres gewijzigd is. Normaliter gebeurt dat in de praktijk eigenlijk nooit, maar het kan wel voorkomen.