Skip to main content

wij hebben de experia box v10, bij aansluiting van een slimme thermostaat zei de monteur dat deze router nog op WEB staat en niet op WPA 2, wat wel zou moeten? HELP?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Dat is heden ten dage onveilig. Standaard is dat niet zo. Dus dat zou toch echt iemand handmatig gedaan moeten hebben. U kunt inloggen op http://192.168.2.254 en het daar wijzigen.


Hallo @peter dekker , je bedoelt WEP, maar de V10 kent helemaal geen WEP, alleen maar WPA en WPA2,

je kunt het binnen de modem op 2 manieren instellen: WPA2 (het veiligst) of WPA/WPA2, voor toepassingen die alleen WPA2 niet ondersteunen.

De monteur heeft het dus niet goed.

 


Hi @peter dekker, welkom hier op het KPN forum :slight_smile:

Als dit je verteld is door een monteur, snap ik goed dat het even schrikken is geweest! Waar de monteur dit op gebaseerd heeft is mij onduidelijk,  een V10 kent WEP helemaal niet, dit is ‘voor zijn tijd’. Als je graag helemaal zeker wilt weten dat je écht op WPA2 in bent gesteld, kijk ik het uiteraard graag nog even voor je na. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat we je gerust hebben weten te stellen :slight_smile: Als je toch nog vragen hebt, hoor ik het graag!