Skip to main content

Afgelopen 2 weken hertstart onze modem 2 a 3x per dag. Hierdoor lijkt het alsof onze WiFi/vast bellen wegvallen/haperen.

Zojuist herstart de modem weer, rond 12:15u (de 2de keer voor vandaag). Wat kan ik hieraan doen?

 

Ik meld me ook eens op dit forum. Heb weliswaar vast internet via Youfone, maar omdat ik de problemen herken ben ik wel eens benieuwd. Het hier geschetste probleem heb ik regelmatig. Op slechte dagen reset mijn Experiabox zich soms meer dan 10 keer per dag. De Youfone-helpdesk is vriendelijk maar het probleem blijft maar. Als ze de lijn (koper) doormeten krijg ik te horen dat ik een uitstekende verbinding heb. Dat is buiten de resets om overigens ook zo.

Vandaag was het echt heel erg. Na verschillende malen harde reset (!) is vanavond de verbinding eindelijk weer stabiel. Op de een of andere manier leek alleen een reset na inloggen via de beheersomgeving op de modem te helpen. Met de punaise resetten helpt niet.

Ik post eens een plaatje van hoe de lampjes van de Experiabox branden kort na zo'n 'reset'.