Skip to main content

Sinds een paar maanden herstart mijn modem zo 2 a 3x per dag.  Dit duurt dan meestal zo 2 minuten.

Het geen wat ik al heb geprobeerd is:

  • Restart modem (aan/uit knop)
  • Reset met de kleine reset aan de modem
  • Factory reset met de KPN online tool
  • DSL kabel vervangen

Helaas heeft niks van bovenstaande geholpen, het enigste wat ik nog kan bedenken is dat het aan de modem zelf ligt.

Hoor graag wat ik hier verder nog aan zou kunnen proberen.

Vaak komt het toch door iets achter het modem. wat heb je zoal aangesloten aan het modem?


Hoi @MVDB44, welkom op het forum!
Zoals Joep hierboven noemt zit de oorzaak vaak in een van de aangesloten apparaten. Kun je toelichten hoe je je netwerk hebt ingericht?
Wat je ook alvast zou kunnen proberen is deze apparaten (stuk voor stuk) eens uitgeschakeld en ontkoppeld te laten. Hiermee zou de oorzaak snel te vinden kunnen zijn!


Hoi @Joep1965 en @Thomas,

Bedankt voor jullie reactie.

Het volgende is aangesloten aan de modem met kabel:

  • Apple tv 4k (OS is up to date)
  • 2 maal een PlayStation 4

Verder maak ik gebruik van een laptop en smartphone op het wifi.

Echter komt het probleem zich ook voor wanneer alle devices uit staan en ik alleen gebruik maak van de laptop op de wifi (voor werk).

Aanvulde informatie is dat wanneer de modem restart het lichtje blauw word, wat als ik het goed herinner een indicatie is dat er een update word uitgevoerd(?). Dit doet die altijd.

Zojuist dit probleem rond 13:30 weer gehad, helaas zie ik daar niks van in de system logs. Zie echter het volgende:
interval 4
Mar 11 12:45:59 VRV9517 daemon.info dhclient: adapter index 28
Mar 11 12:46:03 VRV9517 daemon.info dhclient: No DHCPOFFERS received.
Mar 11 12:46:03 VRV9517 daemon.info dhclient: No working leases in persistent database - sleeping.
 


Hey @Thomas , 

Jouw suggestie met het loskoppelen van apparaten (stuk voor stuk). Heb ik uitgevoerd, maar heeft helaas niet geholpen.

In andere forums zie ik mensen met de zelfde probleem waarbij het probleem zich specifiek bevind in de 'Experia Box v10A’, is het mogelijk een nieuw modem toegestuurd te krijgen? Desnoods ter test?

Hoor het graag!


Ik kan je nog nik beloven maar kijk graag even met je mee!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


@Thomas , zo juist gegevens ingevoerd op mijn profiel. Hoor het wel als er nog meer informatie nodig is!


Bedankt voor je gegevens @MVDB44. Ik zie dat je verbinding inderdaad meermaals wegvalt elke dag. Dit lijkt echter altijd in de middag-avond te gebeuren. Omdat vandaag de verbinding nog niet weggevallen is kan ik helaas geen modem/monteur aansturen. Zou je ons hierover eens met ons willen bellen/chatten nadat je verbinding een paar keer weggevallen is? Dit kan via 0800-0402 of www.kpn.com/service