Skip to main content

Ik heb een nieuwe experia box v10 ontvangen van KPN, daar mijn vorige V8 niet correct meer functioneerde na overzetting abonnement van Telfort naar KPN. Helaas werkte mijn Experia Wifi (3x) versterkers niet meer. Dus nieuwe V10, geinstalleerd, en daarna 1 voor 1 de experia wifi versterkers weer aangesloten. Echter die werken allemaal niet. Ik heb alles gereset, echter ook dat helpt niet. Het lijkt erop dat al die versterkers maar niet worden gezien. Iemand een oplossing?

Hallo @EmileG , het gaat om de zwarte vierkante?

Allemaal resetten naar fabriekswaarden en weer 1 voor een aansluiten, dat moet werken.

 


ja ik heb de zwarte vierkante experia versterkers. en ik heb ze alle 3 al op de RESET knop gedaan. Moet ik dan ook de Experia BOX v10 nog volledig resetten met een paperclip?


ja ik heb de zwarte vierkante experia versterkers. en ik heb ze alle 3 al op de RESET knop gedaan. Moet ik dan ook de Experia BOX v10 nog volledig resetten met een paperclip?

Hallo @EmileG , kan nooit kwaad, doe dat zonder de aangesloten experia wifi's en dan de boel opnieuw opbouwen.

Succes.

 


Hi @JanD , ik heb alles gereset. Netjes eerst Experia Box v10 aangezet, alle lampjes op groen, WIFI werkt prima. Daarna heb ik de 1e experia wifi aangezet, welke naast de V10 in de meterkast staat. Groen lampje aan, blauw lampjes knipperen, en dan blijft het rustig. V10 Wifi lamp gaat uit, en dan zou dus het groene lampje op de versterker aan moeten gaan om het WIFI signaal uit te zenden. 

 

Helaas maar dat gebeurt dus steeds niet. Geen Wifi signaal te vinden via de versterker. Dus geen zin lijkt mij om versterker 2 en 3 ook nog aan te zetten.

Alleen als ik de wifi op de V10 weer aanzet, maar dat is juist niet de bedoeling daar ik ook op zolder wifi nodig heb, en vandaar die versterkers.


Hallo @EmileG , er zijn 4 lampjes op de Experia wifi:

de 1e brandt constant groen als teken dat er spanning op de Experia staat.

de 2e brandt constant blauw als teken dat de wifi via de experia actief is.

de 3e brandt alleen als je via WPS verbinding maakt met een apparaat.

de 4e brandt alleen als een of meer apparaten een wifi verbinding heeft/hebben met de experia.

 


Hi @JanD , klopt ik ben bekend met de kleuren en functies op dit apparaat. Echter, lampje 4, welke aangeeft verbinding met andere apparaten die gaat niet aan, noch mijn netwerk is te vinden. 

 

Eerste lampje power is groen, 2e is blauw, en dan niks meer. 

Die laatste die gaat niet aan op groen, waardoor er geen WiFi zichtbaar is. 


Hallo @EmileG kun je wel een wifiverbinding maken thuis?

in de thuis app moet je de experia's kunnen zien en ook met welk apparaat ze verbinding hebben.

 


Hi @JanD , eerst zet ik de V10 aan, dan zie ik netjes de WIFI verbinding en netwerknaam. Dat werkt prima. Daarna zet ik 1 van de versterker, dan worden de gegevens van V10 naar versterker overgezet, en gaat lampje wifi uit op de v10, maar verdwijnt dan ook volledige,, ook niet meer te vinden als wifi/netwerk naam. En op de wifi versterker ook niet dat laatste groene lampje


Hallo @EmileG ,ik ben bang dat ik je niet verder kan helpen.

Succes.

 


@JanD ,@KPN  hi Jan, ik merk op dat mijn wifi versterkers wel allemaal zichtbaar zijn, ik zie Arcadyandefault, en 2x een BWA,, dat zijn mijn versterkers. Nu kan ik dit wachtwoorden intikken, en verbinding maken, maar dan lopen er 3 verschillende signalen in mijn huis.

Het signaal/netwerk naam etcc.. wordt niet overgenomen van de V10, ik heb ook al de versterkers uit/aan gezet, en gerest. 

 

Hoe kan ik dit toch oplossen?


Jij loopt nu al zo lang te tobben. Ik ga de man die alles weet over experia wifi'S er voor je bij roepen. @Nick83 we hebben je nodig!


Ok. Ik denk dat je Experia WiFi's het prima doen. Maar ze zenden een andere netwerknaam uit dan de Experiabox. Je hebt dat zelf al opgemerkt, er is een netwerknaam die begint met "BWA". Dat komt uit de Experia WiFi's.

Kunt u, op een bekabeld aangesloten pc of laptop, inloggen op http://192.168.2.150? Als 1 Experia WiFi is aangesloten en zojuist gereset is. Je zou dit inlog formulier moeten zien:

Het wachtwoord staat onderop de versterker:

Daar staat het "Web password". Dat moet je hebben.

Na inloggen, als dat lukt, kun je vervolgens de netwerknaam en wachtwoord instellen. Dat "BWA" ssid kun je dus aanpassen naar wat je zelf wilt.

Als je vervolgens daarna de andere Experia WiFi's aansluit, dan nemen die als het goed is wel de juiste netwerknaam en wachtwoord over van deze eerste Experia WiFi. Mogelijk moet je deze dan wel eerst ook nog resetten...


@Nick83 , even voor de zekerheid, 

Kunt u, op een bekabeld aangesloten pc of laptop, inloggen op http://192.168.2.150? Als 1 Experia WiFi is aangesloten en zojuist gereset is. 

 

bedoel je bekabeld op de V10, of bekabeld op de experia wifi versterker?


@Nick83 , even voor de zekerheid, 

Kunt u, op een bekabeld aangesloten pc of laptop, inloggen op http://192.168.2.150? Als 1 Experia WiFi is aangesloten en zojuist gereset is. 

 

bedoel je bekabeld op de V10, of bekabeld op de experia wifi versterker?

Maakt eigenlijk niet uit. Maar doe maar op de Experiabox. 


@Joep1965 @Nick83 @JanD , je zult het haast niet geloven, maar ik heb alles aan de praat gekregen, en 2 wifi versterkers werken gewoon, conform het verhaal van @Nick83 . Bedankt voor deze tips, en snelle opvolging, gelukkig zijn er nog behulpzame mensen met goede kennis en snel het juiste antwoord kunnen geven. 

Hiervoor heb ik namelijk 3x aan de telefoon gezeten met Klantenservice KPN, echter die kwamen zelfs niet ver als deze goede oplossing. Het enige wat ze me steeds aanboden was 100 GB telefonie voor 1 week, en kabels voor de schade en niet hebben van WIFI. Klantenservice KPN mag wel eens wat beter advies gaan geven!!

 


Hallo @EmileG , bedankt voor de update, goed o te lezen dat alles nu werkt en graag gedaan natuurlijk.


Fijn om te horen dat het gelukt is. @Nick83  wat zouden we moeten zonder jou!


Ik  heb vandaag de Expedia Wi-Fi versterkers binnen gehad. Heb ze even aangesloten maar er is er maar 1 die het doet, de andere start op met het power lampje, gaat knipperen en dan is het uit. Dan begin het blauwe lampje van Wi-Fi te knipperen en daarna is alles uit. Heb geprobeert om met kpn thuis app maar als ik het scan dan krijg ik een melding dat het wachtwoord niet klopt. Wie weet wat dat kan zijn? 

 

Groet marian66


Je hebt ze met een kabel aangesloten op de experiabox?


Ja met kabel aangesloten


Je hebt ze met een kabel aangesloten op de experiabox?

Ja dat heb ik

 


Hum dat is vreemd. Begin even helemaal opnieuw.  Reset de experia wifi's en sluit ze 1 voor 1 aan met een tussentijd van 10 minuten.  Kijk dan even wat er gebeurt.


Hum dat is vreemd. Begin even helemaal opnieuw.  Reset de experia wifi's en sluit ze 1 voor 1 aan met een tussentijd van 10 minuten.  Kijk dan even wat er gebeurt.

 Uhmmm  is inderdaad heel vreemd. Maar ik heb ze allebei vanmiddag al gereset en inderdaad even gewacht maar helaas 1 doet het en de andere niet. Ben al de hele middag bezig geweest hahahah. Denk dat ik het even laat en morgen weer opnieuw begin en dan hopen dat het lukt, zoniet dan ben ik weer terug of bel ik even met kpn. Bedankt voor je antwoord


Niet te veel tijd in stoppen hoor. Het lijkt er toch op dat die ene kapot is.


Niet te veel tijd in stoppen hoor. Het lijkt er toch op dat die ene kapot is.

Heb het net nog 1 keer geprobeerd  en zowaar hij doet het hahah. Heb hem even heel vriendelijk toegesproken en verteld dat ik in overleg was  hahhaah dus nogmaals dank je wel voor je hulp