Skip to main content

De super wifi punten schakelen de wifi van de experia box v10 gewoon uit hoe komt dit? Het is toch wel vreemd dat dit gebeurd ik heb het signaal van de box v10 nodig omdat het signaal te zwak is voor het hele gebouw (kamers) hier dacht ik dit wifi sigaal van de experia box v10 versterken. Maar het is dus "NIET" zo dat ik het wifi signaal van de experiabox ga versterken met de super wifi punten wat wel mijn bedoeling is. Nu heb ik de 2 super wifi punten al aangeschaft maar dit gaat dus niet werken hoe ik dit wil of ik moet een totaal nieuw netwerk gaan maken en nog eens 2 punten gaan aanschaffen wat ik niet wil. ik heb eigenlijk maar 1 extra erbij nodig. Maar kpn verkoopt ze aan 2 en niet 1 apart. Of kan de wifi in de experia box v10 ook samenwerken met de super wifi punten in 2 aparte netwerken?  Of hebben jullie een ander idee hiervoor?

Hallo @Bob Rouwels , de wifi binnen de V10 wordt uitgeschakeld omdat deze niet kan samenwerken met de wifipunten van KPN. Je hebt er minimaal 2 nodig omdat er 1 de wifi van de modem vervangt en de ander een extra wifipunt is. 1 punt moet altijd bekabeld aan het modem aangesloten zijn en de ander mag draadloos ergens geplaatst worden, mits binnen draadloos bereik van de 1e wifipunt.

De wifipunten mag je binnen 14 dagen in originele verpakking en bon retourneren en niet-KPN punten elders kopen waarbij de wifivan de V10 wèl aan blijft staan of uitzet, afhankelijk van het systeem dat je koopt, de V10 ondersteunt namelijk geen mesh, wel bandsteering.

Succes.

 


Als ik het goed begrijp wil je gewoon in het hele gebouw naadloos over kunnen schakelen van het ene Wi-Fi punt naar het andere.  Je zal dan ook als je een ander systeem koopt de Wi-Fi van het modem altijd uit moeten zetten.


Hoi @Bob Rouwels . Bij mijn weten zou je via MijnKPN één losse superwifi bij moeten kunnen bestellen. 

Â