Skip to main content

Voor het probleem was mijn situatie als volgt;

Meterkast waarop Experiabox 8 met Hue bridge & daarbij Experia Wifi midden in de woonkamer met kabel doorverlengd naar TV. Deze stonden naast elkaar. Alles via glasvezel.

Mijn Experiabox 8 is stuk en vervangen door een Experiabox V10. Experia Wifi volgens installatie instructie weggehaald, maar nu is op het bereik op mijn slaapkamer en in de tuin slechter en langzamer. 

Ik denk dat de plek van de Experia wifi ervoor zorgde dat mijn slaapkamer en tuin goed bereikt werden, maar ik lees dat het opnieuw aansluiten de wifi op de Experiabox V10 uitschakelt.

Vraag 1; Is dit mogelijk wel een betere oplossing voor mij vanwege de locatie? Maar wel ook een 2e apparaat aan de stroom. Wat is jullie advies om te proberen?

Vraag 2: Heeft het (opnieuw) met de een kabel doorverlangen van de Experia Wifi naar mijn TV  invloed op kwaliteit signaal? Mijn TV apps starten voorheen traag op...

Waarom heb je de Experiawifi’s verwijderd? Had niet gehoeven.

V8 omwisselen voor de v10. Wifi functie op de v10 gaat dan uit, maar de Experiawifi’s hadden gewoon blijven werken zoals ze deden. (Met de v8 wifigegevens mits je die aanpast)

 

Vanuit de Experiawifi doorgaan met kabel naar tv is hartstikke prima.

 

Kortom, alles weer terugzetten :smile:

 

Trage tv apps kan door de v8 zijn gekomen of andere oorzaken hebben. Oude tv ontvanger? Misschien is het met de v10 wel opgelost. 


Hi @MSI, welkom op ons forum en bedankt voor jouw bericht. Ik zie dat Dennis ook al antwoord heeft gegeven op jouw vragen. Is het gelukt om de problemen op te lossen met behulp van de tips van Dennis? We horen het graag van je!