Skip to main content
Vraag

Experia Box V10 valt dagelijks weg (3-5 min) - Monteur is al geweest

• January 23, 2026
  • 1 reactie
  • 2 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik ervaar hardnekkige problemen met mijn internetverbinding (Experia Box V10) die ik niet opgelost krijg met de standaard stappen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een oplossing voor dit probleem

Het probleem: Meerdere keren per dag valt de internetverbinding voor 3 tot 5 minuten volledig weg. Opvallend is dat het lokale netwerk (LAN) op dat moment wel gewoon blijft werken. Ik kan mijn lokale apparaten op die momenten gewoon bereiken, maar internetverkeer naar buiten ligt volledig plat. Wanneer ik een ping doe via de router werkt die 

Mijn test met eigen router: Om uit te sluiten dat het aan mijn interne bekabeling ligt, heb ik als test een eigen router achter de V10 geplaatst en deze in de DMZ van de V10 gezet. Met deze opstelling komt het probleem nagenoeg niet meer voor.

Hoewel dit de verbinding stabieler maakt, is dit voor mij geen acceptabele oplossing. In deze opstelling kan ik namelijk geen gebruik maken van mijn KPN SuperWiFi-punten. Daarnaast heb ik hem te leen en moet ik heb uiteindelijk wel weer terug geven.

Wat is er al gebeurd?

• Monteur: Is langs geweest, heeft de kabel nagemeten en die is in orde bevonden.

• Hardware: Modem is al eens vervangen door een andere V10.

• Software: Draait op de nieuwste softwareversie (V10.C.25.08.15). Na de update met de nieuwe webinterface ging het 2 maanden goed, maar nu zijn de problemen weer terug.

1 reactie

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 23, 2026

Gaat er een rood of oranje lampje branden op het modem als jij uitval ervaart?