Ieder jaar bij warm weer valt ons internet uit. De Experia Box V10 laat een rood lampje bij internet zien en een oranje bij Services. Resetten geeft geen verandering en het kastje waar het internet binnenkomt resetten heeft geen uitwerking.
Is het kastje kapot of ligt de oorzaak buitenshuis?
Beste antwoord door XS4-Arjan
De oorzaak ligt binnenshuis denk ik @GZalm . Zorg dat je box niet in de volle zon staat (volledig in de schaduw is altijd beter) en dat er luchtcirculatie om de box mogelijk is: niet in een dichte kast zetten en de ruimte eromheen vrijhouden. Een keertje doorblazen wil ok nog wel eens helpen. Houd ook rekening met andere warmtebronnen die te dicht bij de box staan. Die moeten hun warmte ook kwijt kunnen.
Staat of hangt de V10 wel een beetje vrij, de meeste van dat soort apparaten hebben ongeveer 10cm rondom ruimte nodig om goed te kunnen ‘ademen’ @GZalm
Hij hangt redelijk vrij. Het probleem is inmiddels opgelost. Dit heb ik gedaan door de voedingskabel van het kastje waar het internet binnenkomt, langer dan 2 minuten eruit te halen.
De oorzaak ligt binnenshuis denk ik @GZalm . Zorg dat je box niet in de volle zon staat (volledig in de schaduw is altijd beter) en dat er luchtcirculatie om de box mogelijk is: niet in een dichte kast zetten en de ruimte eromheen vrijhouden. Een keertje doorblazen wil ok nog wel eens helpen. Houd ook rekening met andere warmtebronnen die te dicht bij de box staan. Die moeten hun warmte ook kwijt kunnen.
Dan heb je een AON verbinding en dat zou betekenen dat het probleem wellicht in de PoP zit maar dan kan je er donder op zeggen dat anderen in de buurt daar dan ook last van hebben.
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.