Skip to main content
Beantwoord

Experia Box V10 valt regelmatig spontaan uit

• August 19, 2025
  • 7 reacties
  • 120 keer bekeken

Mijn Experiabox v10 valt de laatste tijd regelmatig spontaan uit. Heb voor mijn doen alles al (vele malen) geprobeerd; stroom eraf, resetten etc. Na uitvallen waarbij Services, Internet, Wireless uitvalt, startĀ hij weer op, na onbepaalde tijd valt hij weer uit. Bij checken op storingen geen probleem in mijn omgeving gemeld.

Na complete reset weer via wps en extender proberen aan te sluiten. Op de Experiabox gaat Wireless dan oranje knipperen en na een tijdje valt alles weer uit. Geen tv,bellen, internet. Ook dit uitvallen nu tweemaal achter elkaar

Ā 

Ā 

Beste antwoord door JanD

Beste ​@pahovĀ dan even bellen met KPN, 0800 0402

Succes.

Ā 

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 19, 2025

Beste ​@pahovĀ dan even bellen met KPN, 0800 0402

Succes.

Ā 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 19, 2025

Vandaag contact gehad en uitgebreid geholpen. Uiteindelijk toch een nieuwe Experiabox, deze aangesloten en tot nu geen problemen ;-)

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@pahov, welkom op onze community!

Ik zie dat er goed meegedacht is en je goed geholpen bent! Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 21, 2025

Jazeker. In eerste instantie was het lastig ondersteuning te vinden, want alle zelfhulp opties had ik al geprobeerd. Maar de terugbel optie ging super simpel, en ben uitgebreid geholpen. Alles werkt weer fijn.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • August 30, 2025

Ik heb bij de plaatselijke sportclub ook een probleem met een V10.

Nadat de eerste van dit type in 2018 door KPN is geleverd heeft het jaren zonder problemen gewerkt.

Een paar jaar terug begon het.

Ter info: Vaste telefonie via dit modem werkt steedsĀ wel, ook als er internet problemen zijn.Ā Ā 

Ā 

Opnieuw opstarten , resetten en wat al niet meer,,Ā het hielp niet of nauwelijks. Soms, als je geluk hebt, werktĀ ineensĀ weer.

Ā 

In het laatsteĀ jaar is het al meerdere malen gebeurd, ook gisteren avond en vandaag.Ā  Zeer problematisch bij de sportclub, Ā o.a. omdat voor de PIN-betalingen internet noodzakelijk is

Ā 

KPN heeft al enkele keren een ander modem geleverd, de laatste keer was 16/05 '25.Ā 

Maar ook dat blijktĀ dus zeker geen definitieve oplossing geweest te zijn.

Ā 

Als in het modem kijkt zie dat er verbinding zou moeten zijn met internet.

Ā 

Wat ik inĀ nu wel zag is dat er een zeer lange lijst van ā€œNiet meer verbonden apparatenā€ in het modem staat. Nadat die lijst was gewist, leek alles weer te gaan werken, echterĀ dat bleek al na korte tijd valse hoop en was er wederom geen internet.

Ā 

Bij een poging naar een website te gaan kwam ineens de melding ā€œKan de DNS server niet vindenā€Ā  tevoorschijn. Dat zou er op kunnen duiden dat de DNS server niet (goed) werkt.

Vreemd is dat wel, want de keuze voor de DNS-serversĀ staan in het modem op ā€œautomatischā€ ingesteld. M.a.w. dan zorgt KPNĀ er toch voor dat de juiste / beste DNS server gekozen wordt ?

Ā 

Nu heb ik als secundaire DNS server 8.8.4.4. ingesteld. Nadat ik dat gedaan heb zijn erĀ enkele uren verstreken en zijn er geen probleem meer gemeld. Of het nu goed blijft gaan blijft voor mij overigens nog een open vraag..

Ā 

Wie heeft gelijksoortige ervaringen met het V10 modem ??

Ā 

Ā 

• August 30, 2025

Ik heb een paar jaar geleden ook een andere DNS-server ingevuld in m'n V10. Daarna wilden m'n tv-ontvangers niet meer in benen komen. Direct teruggezet naar de standaard en de ontvangers werkten weer normaal. Dus ik ben daar erg voorzichtig mee.

Maar als je geen tv van kpn hebt zal het wel niet zoveel kwaad kunnen. Of ik dan die van ƩƩn van de grootste privacyschenders uit de VSA zou kiezen?

Overigens heb ik geen problemen met de standaard DNS-instellingen van de V10.Ā 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • August 30, 2025

TV hebben ze bij de club zowiezo niet van KPN. Elke TV zouĀ dan een kastje moeten hebben en dan gaat een simpel abonnement gauw in de papieren lopen.

Vandaag was het vooral zaak de kassa's & PIN automaten aan de praat te krijgen en te houden. Dat er en-passantĀ gekozen is voor een DNS-server uit een verweg-land is voor dit moment een B- zaak. Dat kan ik komende week zonodigĀ veranderen.

Waar ik wel een probleem mee heb is dat ook technici van KPN het probleem in dit KPN-eigen modem-router nooit hebben kunnen vinden / oplossen.

Ā