Skip to main content

Goedemorgen,

Ik heb een Experia V10A, hierbij zou een 2.4 en 5 ghz verbinding mogelijk zijn. Voor het installeren van mijn camera heb ik 2,4 ghz verbinding nodig. Zend de modem beide signalen tegelijk uit en wordt automatisch het juiste signaal gesignaleerd door de camera? Zo nee, hoe kan ik via mijn telefoon het 2,4 ghz verbinding kiezen? Ik zie die mogelijkheid niet staan bij de wifi instellingen.

Met vriendelijke groet,

Linda

Zend de modem beide signalen tegelijk uit …

Ja.

... en wordt automatisch het juiste signaal gesignaleerd door de camera?

Ja, dat zou zo moeten wezen...

Zo nee, hoe kan ik via mijn telefoon het 2,4 ghz verbinding kiezen? Ik zie die mogelijkheid niet staan bij de wifi instellingen.

Klopt. Want die mogelijkheid is er niet. Maakt ook niet uit hoe uw telefoon verbonden is. Het gaat om de camera. Die zal alleen 2,4 GHz aankunnen. Het lukt niet km die te verbinden? 


Klopt, de camera kan enkel 2,4 GHz aan. Tijdens het installeren lijkt in eerste instantie alles goed te gaan en dan krijg ik steeds een foutmelding dat de installatie niet is gelukt en je o.a. de verbinding dient te checken. Ik dacht dat het eventueel met het 2,4 GHz/5 GHz verhaal had te maken maar dan zal het waarschijnlijk een ander probleem zijn. 

 

Bedankt voor je reactie!  


De V10a stuurt zowel 2.4Ghz als 5Ghz wifi uit, het is niet mogelijk om deze te scheiden of om één frequentieband uit te schakelen. Normaal gesproken zou een apparaat dat enkel met 2.4Ghz werkt dat prima kunnen, er zijn echter gevallen bekend waar dit toch niet zo lekker liep. 


Mogelijk ook hik in de nieuwe firmware?

update V10a


@LindaW123 hallo en welkom! Ik zie dat je al bent geholpen door @Nick83 en @NHendriks. De informatie die je van hen hebt gekregen, klopt. Kan ik je nog ergens mee helpen of is jouw vraag zo voldoende beantwoord?


Bedankt Denise. Het lag waarschijnlijk aan het apparaat, ik heb deze terug gestuurd.