Skip to main content

Ik heb een nieuwe Experia box versie V10A. Op de achterkant staat SSID naam A, maar bij KPN stellen ze dat het toch echt naam B moet zijn. Na opstarten or resetten van de box wordt heel even naam A zichtbaar en kan ik met mijn windows 10 laptop connectie maken, maar binnen enkele minuten wisselt de box naar naam B. En dan weigert mijn laptop connectie te maken. Dwz er zijn hier 3 windows laptops en eentje maakt tegen naam B wel connectie en de andere twee niet. En de twee die weigeren tegen naam B te connecteren, maken wel connectie met naam A. Alle Apple apparaten maken overigens wel connectie met naam B.

Mijn voornaamste vraag is eigenlijk hoe het kan dat die SSID naam zichzelf wijzigt. Ik heb nooit die naam aangepast, ook niet bij vorige Experia boxen. Iemand een vergelijkbare ervaring?

Hallo @Hilly72 , dat komt omdat KPN een soort back-up-systeem heeft om die SSID's te ‘onthouden’ .

Als je dan een ander modem krijgt willen die nieuwe en oude SSID's nog wel eens conflicten geven.

Een moderator zal raad weten om dat op te lossen of een ander forumlid, ik weet geen oplossing omdat klant bij Telfort ben en dat systeem daar onbekend is.

 


Beste @Hilly72, welkom! Wat een lastig probleem dit! Wil je eens inloggen op de webinterface van de V10A en vanuit daar de Experia Box terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? Dat doe je door volgende stappen te doorlopen:

 

  1. Start een browser zoals Internet Explorer en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
  3. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg, er moet nu een nieuw wachtwoord aangemaakt worden. (LET OPV10A modem heeft wel een ADMIN wachtwoord dat achterop staat, op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit)
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen vul dan dit wachtwoord in.

Daarna kan je naar ‘administration’ (links) en vervolgens bovenin te kiezen voor ‘Restore/Save/Upload Setting’ en dan onderin te klikken op ‘restore factory defaults'. 

Daarna moet het weer werken met het SSID wat op jouw Experia Box staat. Kan je laten weten of het gelukt is?


Je hebt niet meer gereageerd, zie ik. Is het inmiddels gelukt? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het dan gerust weten.