Skip to main content

Help? Al een aantal maanden valt bij onze de wifi-verbinding af en toe uit. “Stekker er uit - stekker erin” en dan werkt het weer een dag. Maar nu is er nog wat bijgekomen; apparaten die via UTP aan de router gekoppeld zijn krijgen nu een IP-adres in een hele andere range (169.254.107.49 bijvoorbeeld) als de devices die via WiFi zijn aangesloten (192.168.2.x).
Ook laadt de homepage van de router (192.168.2.254) niet meer in zijn geheel; soms laadt slechts zo’n 60% van het scherm en dan is het einde oefening.
Een harde reset (met een punt van een potlood de reset-button achter op het modem 10 seconden indrukken) lost het euvel niet op. Het modem reboot wel, maar de problemen zijn niet verholpen.

Help...

Welkom bij ons op het forum @PBoosman. Jouw modem lijkt gekke dingen te doen als ik het zo lees inderdaad! Bij het resetten met de paperclip, wort het powerlampje daarbij ook rood? Zou je daarnaast jouw forumprofiel ook volledig kunnen invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Dag Jasper.

Een vriendelijke collega van je heeft mij vandaag telefonisch te woord gestaan. Uiteindelijk kwam hij tot de slotsom dat het modem vervangen moest worden.

Morgen kan ik een nieuw exemplaar ophalen bij het PostNL afhaalpunt hier in het dorp; grote klasse dat dit zo snel kon worden afgehandeld. Een 10 met een griffel!

Vriendelijke groet,

  1. Boosman

Dat gaat mooi snel inderdaad @PBoosman, heel fijn! Mochten we via deze weg nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden :slight_smile: