Skip to main content

ik wil graag mijn oude experia box v8 omruilen voor v10 .

hoe kan dat geregeld worden ? 

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

ik wil graag mijn oude experia box v8 omruilen voor v10 .

hoe kan dat geregeld worden ? 

Hallo @camerica , wat is er mis met jouw v8?

KPN ruilt een Experia Box alleen om als er problemen zijn (door een mogelijk defect).


Hoi @camerica, leuk dat je ons forum gevonden hebt, welkom! 

@RBxx heeft je al op weg geholpen zie ik. Wat hij aangeeft klopt, als jouw modem niet goed meer werkt, dan zorgen we dat je een nieuwe krijgt. Kan je ons iets meer vertellen over wat er speelt, of wat de vraag achter je vraag is? :slight_smile: Dan helpen we je met alle plezier verder.


Mijn Experiabox V8 valt af en toe uit. Inmiddels zijn de Wifi versterkers geïnstalleerd en werken goed. Echter een aantal keer per week valt alsnog de WiFi uit op de experiabox.

Ik wil graag de V8 omruilen voor de V10a. Kan dat via dit forum geregeld worden?


Mijn Experiabox V8 valt af en toe uit. Inmiddels zijn de Wifi versterkers geïnstalleerd en werken goed. Echter een aantal keer per week valt alsnog de WiFi uit op de experiabox.

Ik wil graag de V8 omruilen voor de V10a. Kan dat via dit forum geregeld worden?

Hallo @TimN , een modem wordt alleen vervangen wanneer deze defect is of volgens KPN niet meer aan de huidige eisen voldoet.

 


Bedankt voor de reactie @JanD  maar volgens mij werkt hij dus niet goed meer. Tenminste mijn inziens hoort hij niet uit te vallen…

 

 


Hallo @TimN , welke WiFi versterkers heb je?

Bij aansluiten van de Experia WiFi (vierkant, zwart) of de Super Wifi (rond, wit) wordt de WiFi van de Experia Box uitgeschakeld. Dit is zo bedoeld, de ‘versterker’ neemt de WiFi taak helemaal over.


De zwarte en die nemen de WiFi over inderdaad.
Maar de Experia Box valt dus regelmatig uit waardoor alle functies het niet meer doen en er ook een rood lampje bij Broadband / Internet verschijnt. 
Dan doet niets het dus meer en moet ik de experia box uit en aanzetten.


Ja dat hoort niet. Nu is het aan KPN, een moderator reageert hier vanzelf.


@TimN Dan is er inderdaad meer aan de hand, daar gaan we mee aan de slag. Daarom ben ik naar een paar dingen benieuwd:

Hoe vaak gebeurt het dat de lampjes uitvallen? Heb je het modem al eens een volledige reset gegeven, en zo niet, kan je dat proberen? Op welke plaats in huis is het modem aangesloten, en hoe lang is de kabel die van het modem naar het aansluitpunt gaat? 

Kan je daarnaast voor mij je postcode en huisnummer toevoegen aan je forumprofiel? Dan kan ik je gegevens erbij pakken en de verbinding voor je nakijken.


Gebeurd gemiddeld 3-4 keer per week. Reset ook al eens geprobeerd. 
 

De modem staat in de woonkamer en zit met een kabel van zo,n 1,5-2 meter aangesloten naar het aansluitpunt.

 

jopende je zo voldoende informatie te hebben gegeven.

 

 

 

 


@Alexa_ 

Gebeurd gemiddeld 3-4 keer per week. Reset ook al eens geprobeerd. 
 

De modem staat in de woonkamer en zit met een kabel van zo,n 1,5-2 meter aangesloten naar het aansluitpunt.

 

jopende je zo voldoende informatie te hebben gegeven.


@TimN Dankjewel voor de extra informatie en het invullen van je gegevens. De verbinding ziet er eigenlijk niet gek uit, goed zelfs. Ik zie wel wat verbrekingen in februari, maar dat is inmiddels alweer even geleden. Merk je dit zelf ook? Is het aansluitpunt in de woonkamer de hoofdaansluiting, of kan het zijn dat die in de meterkast zit? Heb je ook de mogelijkheid om de aansluitkabel, tussen modem en aansluiting, te vervangen om te testen of je verbinding dan stabieler is? Het modem doet het op dit moment goed, vandaar dat het belangrijk is dat we alle mogelijkheden langs lopen.


@Alexa_ 

de hoofdaansluiting zit in de woonkamer. Kabeltjes zijn ook al eens vervangen en in verschillende kanalen getest. WiFi kanalen idem dito.

 

De verbinding zelf is top hebben en hebben we niets te klagen nee. Alleen de experiabox valt dus regelmatig uit. Er is geen verschil te merken in de afgelopen maanden.

ik begrijp dat KPn alles wil uitsluiten en dat is prima maar alles is zo’n beetje wel getest en vervangen. Probleem is niet opgelost nog. Zijn er nog opties of moet hij toch maar eens vervangen worden?


U zegt dat de Experiabox uitvalt, kunt u dan ook geen tv meer kijken? Of is dan alleen wifi weg?


Gehele Experia box valt uit dus alle gele lampjes zijn dan uit. Er brand dan alleen een rood lampje. Dus niets doet het dan nog en je moet hem dan uit en weer aanzetten. @Nick83 


@TimN Precies, ik stel deze vragen puur om zo goed mogelijk duidelijk te hebben wat er aan de hand is ( ͡ᵔ ͜ʖ ͡ᵔ ) Dat is nu helemaal helder, dankjewel.

Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd! Het pakket ligt vanaf morgenmiddag (na 14.30 uur) klaar op het servicepunt bij jou in de buurt, dat is de Jumbo. Als je het oude modem + stroomadapter in een willekeurige doos daar inlevert, krijg je het pakket met het nieuwe modem weer mee. Ik stuur je de details toe in een privébericht.

Laat je hier weten of het is gelukt, en ook of de verbinding het met het nieuwe modem weer helemaal goed doet?


Gehele Experia box valt uit dus alle gele lampjes zijn dan uit. Er brand dan alleen een rood lampje. Dus niets doet het dan nog en je moet hem dan uit en weer aanzetten. @Nick83 

Kijk, dat is dan duidenlijk :thumbsup:


@Alexa_ super bedankt voor de hulp. Ik zal hem vanmiddag omruilen.

Ik ga er vanuit dat het probleem dan opgelost is.


@TimN Graag gedaan! Daar ga ik wel van uit, laat maar weten hoe het is gegaan.