Skip to main content

Beste KPN,

 

Kunnen jullie mijn experia box omruilen voor een exemplaar wat nat loopback ondersteunt?

Ik draai een moodle server vanuit huis en kan deze niet benaderen op mijn thuisnetwerk.

 

Mvg,

 

Kees van Heuven

De v9 ondersteund gewoon nat loopback. Dus er is iets anders aan de hand.


Dag Nick,

 

Ik heb de H368N deze ondersteunt geen nat loopback..

H368N

 

H368N

 


Dag Nick,

 

Ik heb de H368N deze ondersteunt geen nat loopback..

Ik heb hem ook jaren gehad. Bij mij werkte het prima.


Dag Nick,

 

Ik heb het probleem dat ik naar mijn domeinnaam surf naar mijn moodle servertje en dat ik kan inloggen hetzij met enige vertraging maar dat lukt maar als ik bestanden wil uploaden of openen (downloaden) dan gaat het rete traag en lukt zelfs niet.

Sluit ik mijn macbookje op mijn kpn mobiele hotspot aan dan lukt alles zonder problemen. Dit probleem heb ik al tijden maar nu met thuis lesgeven is het een issue geworden.

Of het nat loopback is dat lees ik overal, split brain dns zou het op kunnen lossen maar die oplossing is te bewerkelijk, een nieuwer modem zou het probleem oplossen en dit lijkt mij dan ok de netste oplossing.

Ik betaal een kleine honderd euro p/m voor mijn internetverbinding beetje service mag je wel verwachten toch?


Het werkt dus wel. Hoe is de server verbonden met de Experiabox? Toch wel bekabeld mag ik hopen?

Er zijn hier op het forum veel topics over nat loopback wat niet zou werken. Op verschillende modellen.


Dag Nick,

 

Het werkt voor de moodle server v.w.b. het inloggen maar daar is alles mee gezegd, het werkt niet voor mijn synology nas, ik heb dit altijd opgelost door een bladwijzer te maken naar internipadres:5001 en daar kon ik wel mee werken, maar de moodle server die moet toch echt werken.

@Kpn ik hoef het modem niet meer om te ruilen, ik heb mijn abonnement gewijzigd en ik ontvang daarbij een nieuw modem.


 

ik hoef het modem niet meer om te ruilen, ik heb mijn abonnement gewijzigd en ik ontvang daarbij een nieuw modem.

Hoe heeft u dit gedaan? Want normaal gesproken krijg je in principe geen andere apparatuur als je het abonnement aanpast. 


Dag Nick,

Ik heb mijn abonnement gewijzigd en daarbij krijg ik een nieuw modem en moet ik het oude terug sturen.

Het is een beter abonnement, 1gb down ipv 500mb down met huidige abonnement en zelfs goedkoper! va tijd tot tijd moet je je abonnementen herzien. Een nieuw modem zou mijn problem op kunnen lossen, ik heb de topics gelezen dat nieuwere modems hetzelfde problem hebben als ik nu heb maar het is het proberen waard. Kan ik daarna verder kijken naar een mogelijke oplossing.

 

Bedankt voor je reacties. Altijd prettig als iemand antwoord.

Mvg,

Kees van Heuven


Goedemorgen @kvheuv, laat maar weten of je issue met het nieuwe modem is opgelost.


Altijd prettig als iemand antwoord.

Dat is zeker waar 👍😄


Dag Jeroen_dB,

 

Net het modem aangesloten en mijn problemen zijn verholpen. Helemaal goed!

 

Mvg,

Kees van Heuven