Skip to main content

Goeiedag,

 

Ik heb een Experia Box V9 waarvan de netwerkverbinding meerdere keren per dag uitvalt.

Pas na 15 minuten of na een reset komt de netwerkverbinding weer.

Wat kan ik doen om dit op te lossen?

 

Alvast bedankt

A. Kort

Hi A, welkom op het forum. 

Ik zie in ieder geval dat je lijn stabiel is. 

Zou je ook het glasvezelkastje naast de Experiabox 10 seconden stroomloos willen maken? Zou je daarna ook de Experiabox naar fabrieksinstellingen willen resetten? Dit doe je door het kleine reset knop ingedrukt te houden tot alle lampjes uit gaan. 

Ik neem aan dat de verbinding op die momenten op alle apparaten wegvalt, dus ook de televisieontvangers? 

Ik hoor graag van je. 


Hallo @A.Kort Ik was nieuwsgierig of de tip van Alex heeft geholpen. Laat je het weten als we nog iets voor je kunnen doen? 


Goedenavond Bart en Alex,

 

Ik heb het glasvezelkastje stroomloos gemaakt en de experiabox gereset.

Het opvallende is dat de televisie (TV-ontvangers) het nog wel blijft doen.

Ligt het probleem bij de modem of bij het glasvezelkastje?

 

Alvast bedankt!

A.Kort


(Aanvulling)

Voornamelijk het internet (draadloos+bekabeld) valt in één keer uit.
Pas na een reset van de experiabox komt het signaal weer terug.

Het internet valt voornamelijk s’avonds laat uit. Of in de middag bij hevig gebruik.


A.Kort


Wat jammer dat een reset niet voldoende was om het probleem te verhelpen. Zou je willen aangeven welke lampjes er branden op de ExperiaBox, welke kleur ze hebben en of ze constant branden of knipperen? 


Goedendag,

Het aparte is dat alle lampjes op zowel de experiabox als het glasvezelkastje blijven branden zonder te veranderen van kleur.

Vanaf de experiabox is niet te zien dat er geen internet connectie is.

Heel apart


@A.Kort volgens de meting die ik zojuist heb uitgevoerd is er wel internet, maar wordt dit niet doorgegeven. Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt. De twee 06-nummer die bij KPN zitten op hetzelfde adres hebben een bundel ontvangen waarmee je eventjes vooruit kan! Eventueel kan je hier een hotspot van maken, zodat iedereen thuis internet heeft en kan gebruiken!


Hallo Susan,

 

Dank voor je reactie

Wat zou het probleem kunnen zijn van het niet doorgeven van het internet?
We hebben op dit moment wel internet. (Zonder enige reset tot heden)

Zijn er nog kosten verbonden aan de bundel?

 

A.kort


(Aanvulling)

Zojuist contact gehad met de klantenservice wegens een per ongeluk op gestuurde tv ontvanger.
Hij meldt dat het mogelijk aan de verbinding tussen het glasvezelkastje en de experiabox kan liggen.

Zou dat de oorzaak kunnen zijn?


Alvast bedankt!


Ik raad u aan om niet via 2 kanalen te communiceren met de klantenservice. De ervaring heeft geleerd dat er dan allerlei misstanden kunnen ontstaan met allerlei vertragingen als gevolg.


Goedemorgen @A.Kort. Ik sluit mij aan bij het advies van Joep. Dank voor de aanvulling :)

De bundels die Susan aan jullie heeft geschonken zijn kosteloos. Omdat we graag het leed iets willen verzachten. Jullie krijgen spoedig bericht op het ticket dat voor jullie is uitgestuurd. We gaan het probleem zo snel mogelijk aanpakken.


Goedendag,
 

Een update na het laatst bericht.

Wij hebben een nieuwe modem mogen ontvangen die uitstekend werkt!

Iedereen bedankt voor het meedenken!

 

A.Kort


Dat is fijn om te horen. Graag gedaan uiteraard.