Skip to main content

Beste leden,

 

ik heb het volgende probleem en hopelijk kan iemand mij daarbij helpen.

ik heb thuis een V10 glasvezel media box in de meterkast staan en in de woonkamer een experia box v10. ik had in het verleden slecht internet in mijn woonkamer en door de experia is dit een stuk beter geworden, maar nu komt het.

 

als ik Apple TV kijk, die wifi is aangesloten op de experia, dan kan ik geen berichten meer ontvangeen op mijn telefoon of versturen (whatsapp etc) en hij geeft regelmatig aan dat ik geen internet heeft, terwijl hij wel op het wifi netwerk zit.

 

ik heb der server website al gekregen, dus ik kan in mijn experia box kijken, maar kan iemand mij helpen of heeft iemand dit probleem al eerder?

het lijkt wel of de Apple TV alle netwerk wegtrekt

 

oha ik heb 500 mb abonnement.

Als de gebruikte app op de Apple TV gebruik maakt van IGMP multicasts dan is dat zeer begrijpelijk. De multicast zal dan immers naar elk apparaat verstuurd worden dat op de wifi is aangesloten en dat is veel te zwaar voor een Experia Box of een ander wifi accesspoint.

Ik zou je dan ook willen adviseren om jouw Apple TV met een netwerkkabel aan te sluiten.


ik zal dat wel even proberen en kijken hoe het gaat. 


Hi @GaryL, welkom op het forum! Merk je een verbetering met het advies van @wjb? Hoor het graag :slight_smile:


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat de situatie verbeterd is! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel :slight_smile: