Skip to main content

Ik heb van KPN een Experia V10 gekregen. Mijn oude was een V12. De kabels passen niet. Voor geen meter. Had ik de oude nog gehad, dan zat ik nu tv te kijken . Ik bedoel maar 🤦‍♀️🤦‍♀️ morgen krijg ik kabels bezorgd. Hopelijk de juiste. Ik wíst het wel 🙈😬

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Welke kabel past er niet?
In geval van dat u DSL heeft in plaats van glasvezel moet u deze aansluiten op het meest linker poortje op de v10
In geval van glasvezel moet er een netwerkkabel van de NTU naar de WAN port op de v10

Voor de netwerkkabel voor naar de tv ontvanger stop deze in de gele netwerk portjes.
 


Edit: Ik zie dat er nu plaatjes bij staan.
Die witte kabel met zwarte stekker voor DSL op de V12 moet je dus ook gebruiken op DSL op de v10


De volgorde van de aansluitingen is een beetje anders, maar het zijn dezelfde connectors.
Ook de gebruikte kleuren en teksten van de poorten zijn hetzelfde. Welke kabel past er dan niet?


Steek je de connectors wel op de goede manier in de poorten, waar bij de Box 12 de lipjes van de connectors bovenaan zitten moeten ze bij de V10 rechts zitten zoals de modems op de foto’s staan.


Het zal toch niet waar zijn @GeSp ? Zou het zo simpel zijn :sweat_smile: ?


Wie weet @RBxx , vooral bij de RJ11 poort zou dat het geval kunnen zijn, ik heb dat wel eerder meegemaakt dat iemand zo'n kabel er niet in kreeg, ondersteboven passen ze echt niet :joy:


Deze kabel, die ik op de grond zie liggen, past gewoon in de grijze dsl aansluiting. Kan maar op 1 manier, maar past altijd. De rest in de gele, en klaar

 

 


@Ecaj . Heb je de boel al succesvol kunnen aansluiten?


Ik heb van KPN een Experia V10 gekregen. Mijn oude was een V12. De kabels passen niet. Voor geen meter. Had ik de oude nog gehad, dan zat ik nu tv te kijken . Ik bedoel maar 🤦‍♀️🤦‍♀️ morgen krijg ik kabels bezorgd. Hopelijk de juiste. Ik wíst het wel 🙈😬

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Dom? Nou ja, goed. De medewerker die ik aan de telefoon had zei dat er per se een grijze kabel in moest op de plek die je aanwijst. Zo dom als ik ben geloof ik dat. Toch maar gedaan en.. Nu is het in orde, met de oude kabel. Ik mocht m'n 100gb verbrassen 😉


Deze kabel, die ik op de grond zie liggen, past gewoon in de grijze dsl aansluiting. Kan maar op 1 manier, maar past altijd. De rest in de gele, en klaar

 

 

Zo ziet het eruit als hij het doet 😉. Idd de oude kabel van de V12 gebruikt, wat volgens de medewerker aan de telefoon niet zou passen. Wel dus. 


@Ecaj . Heb je de boel al succesvol kunnen aansluiten?

Yep. Helemaal alléén 😊


Steek je de connectors wel op de goede manier in de poorten, waar bij de Box 12 de lipjes van de connectors bovenaan zitten moeten ze bij de V10 rechts zitten zoals de modems op de foto’s staan.

Haha ja, dat heb ik toch écht wel gezien hoor.. Ben a-technisch maar dat snap ik nog wel 😜 ik heb wel vaker een modem in handen gehad, zo erg is het ook weer niet. Vorige eeuw werkte mijn stereo net zo