Skip to main content

Goedemiddag, 

Ik heb thuis een Experia V10 modem. Onlangs heb ik 2x Experia Wifi aangesloten aangezien ik slechte Wifi bereik in huis heb. Wifi bereik is ondertussen goed.

Nu ben ik bezig om kabels te trekken naar alle kamers. Natuurlijk zijn alle ethernet poorten om mijn Experia V10 vol. Ik heb een Netgear GS108E-100PES Prosafe Plus 8-Poorts Gigabit-Switch gekocht voor alle aansluitingen naar boven. 

Nu de vraag: kan ik de Netgear GS108E-100PES Prosafe Plus 8-Poorts Gigabit-Switch op de 2de ethernet aansluiting van de Experia Wifi (in de meterkast naast de V10) aansluiten? Of moet het rechtstreeks van de Experia V10?

Met vriendelijke groet, 

Nico

Dat moet wel lukken. Maar een versterker in de meterkast is een beetje zonde.  Kan je em niet in de woonkamer zetten?


Dat moet wel lukken. Maar een versterker in de meterkast is een beetje zonde.  Kan je em niet in de woonkamer zetten?

Ik ben door kpn klantenservice geadviseerd om de 1ste experia wifi naast de v10 te plaatsen (aangezien deze de wifi verbinding overnemen van de v10).

Ik heb tussen de v10 en mijn tv ontvanger een Netgear GS105E (voor een vaste verbinding naar een aantal apparatuur in de woonkamer). Als de experia wifi geen invloed zal hebben op de apparatuur in de woonkamer,  dan kan ik de experia wifi verplaatsen. 


Als je dan naast de tv ontvanger die versterker zet werkt het prima. Ik heb aan de kabel waar de tv ontvanger aan zat nu de wifi versterker staan en in de 2de poort van de versterker zit de ontvanger. Werkt top!!