Skip to main content

Na van de week ruim 2 uur met een medewerker de problemen met de experia WiFi proberen op te lossen, wat niet lukte, toch maar besloten om de super WiFi aan te schaffen. Maar ik wil ook het probleem met mijn experia WiFi opgelost zien. Ik heb alles al geprobeerd alleen als ik de experia WiFi aansluit op de Experia box V10 maakt de experia WiFi wel verbinding, zodra ik hem ergens in huis zet maakt hij geen verbinding. 
als ik wil inloggen op kpnthuis dan moet ik het beheerderswachtwoord invullen, dat doe ik maar dat herkent hij niet! Terwijl ik het juiste wacht woord ingeef.

nu las ik ergens dat je ook op de super WiFi kunt inloggen maar ook dat lukt niet.

is er misschien nog een andere mogelijkheid om de experia WiFi aan de praat te krijgen?

de link om in te loggen op de experia wifi werkt ook niet

 


Bij gebruik van de experia wifi's wordt de wifi van de v10 uitgeschakeld. Dat hoort zo.


Als ik inlog op de Experia V10 krijg ik mijn wifi versterkers niet te zien! Hoe kan dit?

 

Admin: los bericht samengevoegd met dit bestaande topic


De experia wifi werkt niet!Hoe kan ik dan inloggen op de experia wifi?


deze link 192.168.2.150 werkt niet


Weet ik niet precies maar wat wil je doen?


ik wil de twee experia boxen aan de praat krijgen, lukt niet ze maken geen verbinding met de experia V10


Vreemd want het is plug and play.  Heb je de eerste wel bekabeld aangesloten?


nee alles is hier draadloos, als ik de experia wifi rechtstreeks aansluit op de Experia BOX V10 werkt de experia wifi wel.


De eerste moet altijd bekabeld. De volgende hoeft niet. Het zijn die witte ronde toch?


De zwarte vierkante versterkers, Experia WiFi's dus, moeten altijd bekabeld aangesloten zijn. Anders werken ze inderdaad niet.

Bij de SuperWifi's moet er 1 bekabeld aangesloten zijn en kan de andere ergens draadloos geplaatst worden.

Als u zowel Experia WiFi's als SuperWifi's gebruikt, dan logt u in op http://192.168.2.151

 


Ze zijn altijd middels een Speciale houder voor het stopcontact aangesloten geweest (met een ethernetkabel) en zolang als wij ze hebben altijd perfect gewerkt tot vorige week zaterdag. Inloggen op  http://192.168.2.151 lukt niet. Server reageert niet. Ik maak gewoon gebruik van internet alles werkt behalve die site


Toch geen draadloos verbindingsset?


Jawel middels een DVS200. Heeft jaren goed gewerkt. 


Als je goed Wi-Fi wil gaat dat niet met een draadloos verbindingsset. De eerst super Wi-Fi moet direct met een kabel aangesloten op de experiabox. De volgende kan wel draadloos.


Klopt wat betreft de super WiFi maar de experia WiFi heeft hier altijd met een DVS200 perfect gewerkt. We hadden er een beneden bij de tuin en een boven. Nooit problemen mee gehad 


Dat kan maar aan alles komt een keer een eind. De 200 is al best oud en gevoelig voor storingen. Met name ledlampen kunnen voor problemen zorgen.


Je kunt een Experia Wifi inderdaad aansluiten via een draadloze verbindingsset. Echter is de DVS 200 al aardig oud. Ik vermoed dan ook dat deze niet meer geschikt is. Je kunt de set nog een keer opnieuw koppelen om te kijken of dat helpt. Als dat niet zo is, dan raad ik in eerste instantie aan een kabel te trekken. Alternatief kun je de nieuwste versie van de DVS aanschaffen. Je hebt daar dan sowieso 14 dagen bedenktijd op, dus mocht dat niet werken kan je het retourneren.

 

Draadloze Verbindingsset opnieuw koppelen:

Druk 3 tot 5 seconden op het reset-knopje onderop de eerste adapter en laat dan los. Het powerlampje knippert nu(zoals een knipperlicht). Herhaal deze stap binnen 2 minuten ook bij de tweede adapter. Het resultaat hiervan zou moeten zijn dat het tweede lampje groen of wit gaat branden. Is dit laatste niet het geval ga dan verder met de stappen hieronder. Brandt het tweede lampje wel groen of wit dan hebben de adapters verbinding met elkaar.Â