Skip to main content

Wij hebben geen wifi in o.a. de praktijk van mijn vrouw (welke ruimte deel uitmaakt van de begane grond, maar wel zo’n 4 muren en 15 meter van de router weg is). Al van alles geprobeerd met wifi versterkers, maar dat werkt niet. Dat betekent dat ze steeds op en neer moet lopen met haar laptop tussen wifi en printer… Nu las ik dat KPN Experia Wifi Access Points aanbied, gratis voor 2 stuks. Hoe kan ik daar aankomen?

Die moeten bekabeld aangesloten worden. Ligt er een kabel? Zo niet: regel dat eerst eens. Zonder kabel word het nooit wat. 

Als je de wifi tuner doorloopt ... https://www.kpn.com/beleef/internet/wifi-tuner-wifi-verbeteren.htm ... dan worden er in sommige gevallen 1 of 2 gratis Experia WiFi's gegeven. 


Hoi Ruud, welkom op het forum! Een Experia Wifi kan hiervoor een goede oplossing zijn. Maar, deze moet inderdaad wel bekabeld aangesloten worden op de Experia Box. Verder zal deze, als je geen V10A hebt, ook de wifi van je Experia Box uitschakelen. Het kan dan ook zijn dat je er dan twee nodig hebt. Een voor de praktijkruimte en een voor bij de Experia Box zelf. Doorloop inderdaad de wifi tuner. Zoals Nick al aangeeft kan daar uitkomen dat er een of twee gratis worden gegeven. Zo niet, kun je ze aanschaffen in onze webshop.

 

Een alternatieve, draadloze, optie is het Superwifi punt. Hier heb je dan wel een set van twee van nodig. De eerste sluit je dan bekabeld aan op de Experia Box, de tweede kan dan draadloos meer in de richting van de praktijkruimte.


Kan ik draadloze Super WiFi bestellen en als dat niet functioneert retourneren? Eerst maar de makkelijkste optie proberen...


Ik heb wel begrepen dat m’n snelheid wel achteruit holt met draadloze WiFi points...


Kan ik draadloze Super WiFi bestellen en als dat niet functioneert retourneren? Eerst maar de makkelijkste optie proberen...

Ja, dat kan, binnen 14 dagen. Meer info daarover vind je hier.

 

Ik heb wel begrepen dat m’n snelheid wel achteruit holt met draadloze WiFi points...

De wifi via het draadloos aangesloten wifipunt zal inderdaad langzamer zijn dan de wifi vanuit de Experia Box of een bedraad aangesloten wifipunt. Hoeveel last je daar van hebt hangt af van hoe je huis in elkaar zit, en wat je internetsnelheid normaal is.

Als, bijvoorbeeld, er 100 Mbit binnenkomt dan zal wifi via je Experia Box of bedraad aangesloten wifipunt in ideale omstandigheden ook tegen de 100 aanzitten. Het tweede, draadloos aangesloten, wifipunt, kan dan ook makkelijk 50 halen. Waardoor je alles kunt doen wat nodig is in de praktijk. Maar, als er, eveneens bijvoorbeeld, 20 Mbit binnenkomt op de lijn, dan zit het draadloos aangesloten punt op ongeveer 10 Mbit, en dat zou aan de lage kant kunnen zijn (afhankelijk van gebruik).