Skip to main content

Beste forum,

Ik heb in een hoek van het huis een slechte wifi verbinding, en overweeg om een Experia WIFI te bestellen (https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/?pos=600)

In de beschrijving staat: “Zet volledig automatisch de WiFi uit op je V8, V9 of V10 Experiabox”

Dan is de Experia WIFI access point, het enige punt voor wifi in huis?

Betekent het dan dat ik dan in de andere hoek (waar de modem staat) vh huis geen goede wifi heb, of zie ik dat verkeerd? Of moet ik meteen 2 van die access points bestellen?

Voor 50 euro meer zou ik dan superwifi hebben…

 

MVG, Jeroen 

 

Hier ben ik ook benieuwd naar, ik wil de WIFI op zolder verbeteren en heb een Experiabox V10. 

Op deze website  staat dat je 2 van die access points nodig hebt met een V10. Ik vroeg me af waarom ik niet 1 access point op zolder kan aansluiten (ik heb er een ethernet kabel), maar het punt van Jeroen zou dat wel verklaren. 

Voor de Experiabox V10a wordt wel 1 access point geadviseerd. Betekent dit dat de WIFI van de V10a niet automatisch afgesloten wordt?


Hier ben ik ook benieuwd naar, ik wil de WIFI op zolder verbeteren en heb een Experiabox V10. 

Op deze website  staat dat je 2 van die access points nodig hebt met een V10. Ik vroeg me af waarom ik niet 1 access point op zolder kan aansluiten (ik heb er een ethernet kabel), maar het punt van Jeroen zou dat wel verklaren. 

Voor de Experiabox V10a wordt wel 1 access point geadviseerd. Betekent dit dat de WIFI van de V10a niet automatisch afgesloten wordt?

Hallo @jfni , inderdaad.


Beste forum,

Ik heb in een hoek van het huis een slechte wifi verbinding, en overweeg om een Experia WIFI te bestellen (https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/?pos=600)

In de beschrijving staat: “Zet volledig automatisch de WiFi uit op je V8, V9 of V10 Experiabox”

Dan is de Experia WIFI access point, het enige punt voor wifi in huis?

Betekent het dan dat ik dan in de andere hoek (waar de modem staat) vh huis geen goede wifi heb, of zie ik dat verkeerd? Of moet ik meteen 2 van die access points bestellen?

Voor 50 euro meer zou ik dan superwifi hebben…

 

MVG, Jeroen 

 

Het is helaas precies zoals je zegt. De wifi op de genoemde boxen wordt uitgeschakeld. Heb je de WifiManager al doorlopen? Als die aanleiding geeft (<20 mbps) dan krijg je ze gratis. Zo niet dan is kopen de enige optie. Blijft de vraag of je dan voor de Experia Wifi, SuperWifi's of juist iets heel anders moet gaan. 


Dank jullie wel voor de reacties. Helaas dus 2 van die accesspoint, superwifi, of een andere oplossing. Ik ga het allemaal even rustig oveerwegen. Nogmaals dank, ook voor de tips!

 

 


Je kunt ook een accespoint van een ander merk aanschaffen. Dan blijft WiFi op de Experiabox gewoon aan. Zoiets bijvoorbeeld:

https://www.megekko.nl/product/2105/285942/Accesspoint/TP-LINK-N300-Wireless-N-Access-Point

Lekker goedkoop en lowbudget. Voor op zolder. Ondersteund geen 5 GHz. Dus verwacht geen super snelheid. Maar 26 euro, kun je geen bult aan vallen. En het WiFi wat je nu hebt, van de Experiabox blijft gewoon zoals het is.

Is 5 GHz belangrijk, dan word het wel wat duurder en kom je op dezelfde prijsklasse als de Experia WiFi's:

https://www.megekko.nl/product/2105/286896/Accesspoint/TP-LINK-Access-Point-TL-WA1201


Hey Nick,

Heb je dan 2 netwerken of neemt dat accesspoint de naam/ instellingen/ paswoord over van de Experiabox?


Hey Nick,

Heb je dan 2 netwerken of neemt dat accesspoint de naam/ instellingen/ paswoord over van de Experiabox?

Deze accespoints van TP-Link nemen niet automatisch de gegevens over uit de Experiabox. Maar je kunt zelf handmatig dezelfde naam en wachtwoord instellen.

Vervolgens maakt je mobiel of laptop verbinding met hetzelfde netwerk. Dat wil zeggen: je kunt bijvoorbeeld gewoon printen op de wifiprinter die onder in de woonkamer staat en met de Experiabox verbonden is. Dat is geen enkel probleem.


De printer was idd mijn ‘zorg’. Dank je wel voor de uitleg